شناسهٔ خبر: 54185638 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با خبر ورزشی:

درباره تیم امید قانوناً حق با مجیدی است/ شاید مهدوی‌کیا اقدام فرهاد را تلافی کند/ دور فوتبال المپیکی ایران دور باطل است

مربی اسبق استقلال گفت: در ارتباط با نرفتن دروازه‌بانان تیم استقلال به اردوی تیم زیر ۲۰ سال باید به مجیدی حق داد چون بازی‌ها در عراق دوستانه است، اما...

صاحب‌خبر -

مسعود اقبالی، مربی اسبق تیم استقلال و کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره اتفاقات روزهای اخیر مربوط به نرفتن تعدادی از بازیکنان رده زیر ۲۳ سال به اردوی تیم فوتبال امید اظهار داشت: «این قبیل مسائل در ارتباط با دیدارهای دوستانه و یا رسمی تیم‌های امید در کشورهای مختلف شرایط یکسانی ندارد. گاهی اوقات باشگاه‌ها بازیکنانشان را در اختیار تیم‌های ملی قرار می‌دهند و گاهی این گونه نیست و مقابل تیم ملی می‌ایستند و دلایل خودشان را بیان می‌کنند».

وی افزود: «باشگاه‌ها در این قبیل مواقع میگویند "ما پول بازیکن را می‌دهیم و زمانی که به آنها نیاز داریم می‌خواهیم از وجودشان استفاده کنیم. شاید حضور بازیکن ما در اردوی تیم ملی باعث آسیب دیدگی آنها شود و...". این حق مسلم باشگاه‌هاست».

مربی اسبق تیم ملی فوتبال سوریه یادآور شد: «زمانی که بنده به اتفاق آقای جلال طالبی در سال ۱۳۸۰ در کادر فنی تیم ملی سوریه عضویت داشتم بشار اسد قوانین سفت و سختی را در ارتباط با تیم‌های ملی وضع کرده بود و همچنین در بحث باشگاهی گفته بود هیچ بازیکنی حق بازی در کشورهای دیگر را ندارد البته در همان دوران دو بازیکن سوره ای به پرسپولیس آمدند که هر دو هم ملی پوش بودند».

اقبالی اضافه کرد: «در آن زمان بحث اردوهای تیم ملی به این شکل بود که اگر بازیکنی به اردو دعوت می‌شد و نمی‌رفت، آن بازیکن را مادام العمر از فوتبال محروم می‌کردند. یعنی هر بازیکنی به هر دلیلی در اردوی تیم ملی حضور پیدا نمی‌کرد و یا تمرد می‌کرد او را به دست وزارت اطلاعات سوریه می‌سپردند و مسائل برایش بسیار سخت می‌شد».

کارشناس فوتبال کشورمان همچنین اضافه کرد: «پس از آقایان حشمت مهاجرانی و اصغر شرفی به عنوان اولین مربیان رده ملی که به عمان رفتند و خارج از کشور کار کردند، بنده به همراه آقای طالبی تنها مربیان ایرانی هستیم که در رده ملی و در خارج از ایران کار کرده ایم. البته مربیان ایرانی دیگری در رده باشگاهی و خارج از ایران کار کرده اند ولی تنها ما چهار نفر در رده ملی این تجربه را کسب کردیم».

درباره تیم امید قانوناً حق با مجیدی است/ شاید مهدوی کیا اقدام فرهاد را تلافی کند/ دور فوتبال المپیکی ایران دور باطل است

وی افزود: «زمانی که ما در کادر فنی تیم ملی سوریه بودیم هر زمان لیست بازیکنان را اعلام می‌کردیم بلافاصله بازیکنان به اردوی تیم ملی می‌آمدند و از این بابت هیچ مشکلی نداشتیم».

اقبالی در ارتباط با شرایط تیم زیر ۲۳ سال ایران گفت: «متاسفانه 90 درصد بازیکنان رده امید ایران در تیم‌های لیگ برتری فوتبال بازی نمی‌کنند. در دورانی که اکثر تیم‌های ملی دنیا متشکل از بازیکنان ۱۷ تا ۲۳ سال است بازیکنان رده زیر ۲۳ سال ما تازه وقتی به این سن می‌رسند به لحاظ فوتبالی بالغ می‌شوند! که این به دلیل زیرساخت‌های غلط آموزشی فوتبال در کشور است و بی اهمیتی مسئولان باشگاه‌ها به رده‌های پایه. به همین خاطر وقتی در مسابقاتی مانند امیدهای آسیا یا انتخابی المپیک شرکت می‌کنیم به مشکل بر میخوریم».

اقبالی تصریح کرد: «الان تیم قطر که همگروه تیم ایران است با تدارک فوق العاده خوبی راهی ازبکستان خواهد شد، اما ما یک مشت فوتبالیست را به صورت گلخانه‌ای به مهدی مهدوی کیا تحویل می‌دهیم و بدون اردوی لازم در این مسابقات حضور پیدا می‌کنیم. الان پنج دهه است که وضعیت فوتبال ما در رده تیم‌های المپیکی همین است. یک دور باطل و پروسه غلط».

مربی اسبق استقلال همچنین درباره تصمیم فرهاد مجیدی درباره نگه داشتن دروازه بانان رده امیدش در اردوی تیم استقلال و ندادن آنها به تیم مهدوی کیا خاطرنشان کرد: «قانوناً حق با فرهاد مجیدی است. او می‌تواند بازیکنانش را برای بازیهای دوستانه به تیم ملی ندهد اما این موضوع هم محتمل است که بعد از این، شاید مهدی مهدوی کیا هم این اقدام فرهاد مجیدی را با دعوت نکردن بازیکنانش تلافی کند. چون او همین حالا به جای دو دروازه بان استقلال از دروازه بانان دیگر رده امید استفاده کرده و آنها را به عراق برده است».

نظر شما