شناسهٔ خبر: 54185551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی:

توافق‎‌های خوبی در حوزه دریایی و بندری با عمانی‌ها در دستور کار است

بوشهر-ایرنا- معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سفر پیش روی رئیس جمهور به عمان، گفت: توافق‌‎های خوبی نیز با کشور عمان در دستور کار قرار دارد که دولت پیگیر این موضوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسن بیک محمدلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بوشهر افزود: در مجموع دولت پیگیر موضوع است و نگاه دولت به این مسایل، نگاهی راهبردی است.

وی بیان کرد: نگاه دولت توجه ویژه به دریا و انتفاع استان‌های ساحلی از ظرفیت‌های دریایی کشور است تا سهم اقتصاد ساحلی از تولید ناخالص داخلی افزایش پیدا کند و در طول دولت سیزدهم اهداف خوبی محقق شود.

بیک محمدلو اظهار کرد: این موضوع در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار داشته و از آن به عنوان ظرفیت مادی استفاده نشده سواحل طولانی کشور یاد کردند.

وی گفت: یکی از تاکیدهای دولت، ارتباط با همسایگان است و در ماه های بعد از استقرار دولت، حجم سفرهای زیادی به کشورهای همسایه انجام شده که نشان دهنده توجه ویژه به کشورهای همسایه و بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس است.

بیک محمدلو ادامه داد: موضوع جام جهانی قطر را پیش رو داریم که با پذیرش مسافر ترافیک بار در بنادر ایجاد می شود که سود اقتصادی مردم و اشتغال را به دنبال خواهد شد.

وی افزود: یکی از سیاست های دولت سیزدهم توجه ویژه به ظرفیت های دریایی کشور است که در سند تحول دولت مردمی و تاکید رئیس جمهور به استان های ساحلی مورد توجه و قابل مشاهده است.

بیک محمدلو ادامه داد: در سازمان بنادر به عنوان مرجعیت حاکمیت دریایی و بندری کشور تکالیفی وجود دارد که در راستای سیاست‌های دولت پیگیری می‎‌شوند.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: در سازمان برای تسهیل عبور و مرور کالا و مسافر در بنادری که تجاری نبوده ولی باید توجه ویژه به مشکلات مردم آنها شود در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: برای استان بوشهر با تمرکز بیشتر بر بنادر گناوه، دیلم و ریگ تصمیم های خوبی برای لایروبی این بنادر پیش بینی شده و ساخت اسکله هایی برای بهبود شرایط اقتصادی ساحل نشینان در دستور کار است.

بیک محمدلو تصریح کرد: نزدیک به سه هزار میلیارد تومان اعتبار در هیات عامل سازمان بنادر در انتظار تصویب است که بعد از تصویب، عملیات اجرایی پروژه‌ها آغاز می‌شود.

نظر شما