شناسهٔ خبر: 54185389 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

دیدار سرپرست وزارت خارجه دولت سرپرست طالبان با نماینده ویژه آمریکا

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه دولت سرپرست افغانستان روز یکشنبه با توماس وست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و رینا امیری، نماینده ویژه آن کشور در امور زنان افغانستان درباره روابط اقتصادی، مبارزه با داعش، باز شدن مدارس دخترانه، فرمان حجاب و تشکیل حکومت فراگیر گفت وگو کرد.

صاحب‌خبر -

العالم - آسیا

در این دیدار سه جانبه، توماس وست از پیشرفت‌ مذاکرات امریکا در بخش اقتصادی و همکاری واشنگتن با بخش مالی دولت طالبان به‌ویژه سیستم بانکی و همچنین دستاوردها در حوزه های سیاسی و بشردوستانه در افغانستان سخن گفت.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه هم پیشرفت‌های به عمل آمده در بخش همکاری مالی افغانستان با آمریکا را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بعد از بیش از ۹ ماه از روی کار آمدن دولت سرپرست طالبان در کابل پیشرفت های خوبی در افغانستان صورت گرفته است، امنیت سراسری تامین شده، داعش شکست خورده و بعد از این به هیچکس اجازه داده نمی شود که از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده کند.

متقی در این گفت وگو تصریح کرده که حکومت جدید طالبان، ارزش پول افعانی در برابر ارزهای خارجی را ثابت نگهداشته و توانسته است که بدون تبعیض به ۵۰۰ هزار کارمند سابق و ده ها هزار کارمند جدید حقوق پرداخت کند.

رینا امیری نیز در این گفت وگو از حکومت سرپرست طالبان خواسته است که بر بهبود وضعیت حقوق بشری زنان تمرکز بیشتری داشته باشند.

امیرخان متقی نیز برای بهبود وضعیت حقوق بشری در افغانستان به ویژه آموزش و تعلیم زنان وعده های به طرف های آمریکایی داد مبنی بر اینکه سعی می شود با رعایت قوانین شرعی زمینه های فعالیت زنان در عرصه های تعلیم و تربیت، بهداشت و گذارنامه فراهم آید.

نظر شما