شناسهٔ خبر: 54185374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه یاسوج:

۱۴ خرداد فرصتی برای آشنایی نسل جوان با ابعاد شخصیتی امام (ره) است  

یاسوج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: ۱۴ خردادماه فرصتی مهم برای آشنا کردن هر چه بیشتر قشرهای مختلف مردم و به ویژه نسل جوان با ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) و خدمات و دستاوردهای ارزنده نظام و انقلاب است.  

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله سید نصیر حسینی عصر یکشنبه در نشست ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ابعاد مختلفی دارد و تبیین هر چه مطلوب تر آن نیز یکی از مسائلی است که باید بیش از پیش مورد توجه باشد. 

وی افزود: چنانچه ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) به نحو مطلوب معرفی و شناسانده نشود خطر تحریف آن از سوی دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب وجود دارد. 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج بیان کرد: دشمنان با استفاده از روش ها و ابزارهای مختلف درصدد تحریف ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) هستند و باید از تحقق این توطئه شوم جلوگیری کرد. 

آیت الله حسینی عنوان کرد: آیین های سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد فرصتی مناسب برای تبیین بیش از پیش ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) و خدمات و دستاوردهای ارزشمند نظام و انقلاب است که باید استفاده بهینه ای از آن در کهگیلویه و بویراحمد شود. 

وی ابراز داشت: عظمت، پیشرفت و قدرت کنونی ایران اسلامی و تأثیرگذاری آن در منطقه خاورمیانه و جهان از نتایج و پیامدهای مهم پیروزی انقلاب اسلامی است. 

آیت الله حسینی گفت: موضوع زعامت حضرت آیت الله خامنه ای پس از ارتحال امام خمینی (ره) و هدایت کشتی انقلاب در ۳۳ سال گذشته نیز در روزهای ۱۴ و ۱۵ خردادماه امسال برای قشرهای مختلف مردم از جمله نسل جوان تشریح شود. 

وی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در روزهای ۱۴ و ۱۵ خردادماه امسال برنامه هایی داشته باشند و همگان اعم از مردم و مسئولان اجرایی استان نیز تلاش کنند که آیین های این ۲ روز به طور باشکوه در استان برگزار شود. 

لزوم تبیین اندیشه های امام

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز بر لزوم تبیین هر چه بیشتر اندیشه ها، آرمان ها و مکتب امام خمینی (ره) در روزهای ۱۴ و ۱۵ خردادماه امسال به ویژه برای نسل جوان در این استان تأکید کرد. 

حجت الاسلام سید جواد خاضع اظهار داشت: ۱۴ خردادماه فرصتی مهم برای تجدید میثاق با امام خمینی (ره)، زنده نگهداشتن یاد و نام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مرور و بازخوانی اندیشه ها و آرمان های ایشان است.  

وی افزود: باید استفاده بهتری از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد برای انتشار بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) شود.  

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حوزه های علمیه و دانشگاه های این استان برای تبیین اندیشه ها و آرمان های امام خمینی (ره) اقدام کنند. 

حجت الاسلام خاضع عنوان کرد: تبلیغات میدانی و فضاسازی شهری به طور گسترده به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خردادماه امسال در کهگیلویه و بویراحمد انجام و پارچه نوشته ها و پرچم های سیاه رنگ عزا نیز جلوی منازل و مغازه های این استان نصب شود. 

وی خواستار استفاده از ابزار هنر، تولید کلیپ، تیزر و نماهنگ، برپایی نمایشگاه آثار امام خمینی (ره) و برگزاری مسابقات ورزشی، کتابخوانی، عکاسی و نقاشی به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خردادماه امسال در کهگیلویه و بویراحمد شد. 

حجت الاسلام خاضع ابراز داشت: ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه ۱۳ خردادماه امسال در مورد زعامت آیت الله خامنه ای و ابعاد شخصیتی، اندیشه ها و آرمان های امام خمینی (ره) مطالبی را بیان کنند. 

وی گفت: ساعت، مکان و سخنران کشوری آیین سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد به زودی تعیین و اعلام می شود و سرود سلام فرمانده نیز در این روز در یاسوج اجرا خواهد شد. 

حجت الاسلام خاضع اظهار داشت: قیام خونین ۱۵ خردادماه ۱۳۴۲ یکی از حوادث و رویدادهای مهم و تأثیرگذار دوران شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران است. 

وی افزود: این روز مهم نشان دهنده پیوند ناگسستنی مردم با روحانیت و نقطه عطف حرکت ملت ایران برای سرنگونی رژیم منحوس پهلوی است و باید همه ساله به طور باشکوه در کشور و کهگیلویه و بویراحمد گرامی داشته شود. 


 

نظر شما