شناسهٔ خبر: 54185226 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

از برگزیدگان پروژه چهار فصل تا حکایت یک نابازیگر

معرفی برگزیدگان پروژه چهار فصل تئاتر ایران و خبرهای از نمایش قاره هفتم و آغاز تصویربرداری نابازیگر از جمله خبرهای دریافتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، برگزیدگان پروژه «چهارفصل تئاتر ایران معرفی شدند.

ایوب آقاخانی، طراح و مدیر پروژه ملی جامع آموزشی «چهارفصل تئاتر ایران» برگزیدگان اولیه‌ فصل هشتم و برگزیدگان نهایی فصل هفتم این پروژه را معرفی کرد.

«پروژه‌ چهارفصل تئاتر» با تمرکز بر آموزش نمایشنامه‌نویسی به علاقه‌مندان خارج از پایتخت برگزار می‌شود.  پس از تجمیع آرای اعضای هیئت‌علمی فصل هشتم این پروژه با عنوان «مناسبات انسانی در جهان پس از کرونا»، ایوب آقاخانی برگزیدگان ایده‌های اولیه فصل هشتم را از میان آثار رسیده از ۲۱ استان کشوربه شرح زیر اعلام کرد:

«شاید فردا صبح» نوشته حمیدرضا رنجکش از اصفهان
«سپیدار مادر» نوشته رضا عاشوری‌فر از گیلان
«مَغرَم» نوشته سیدمحسن موسوی از    اصفهان
«هنوز هیچی صدام میکنن» نوشته عارف مهتاب از اردبیل
«من دوستت دارم» نوشته فاطمه شافعیان ازمازندران
«مرگ بر زندگی» نوشته متین نیکومقام از گیلان
«نبش» نوشته مجتبی مقدم از خوزستان
«مُسری» نوشته محسن مجیدی از کرمان
«قطعات گمشده» نوشته مهدی غلامحیدری
«دچار» نوشته مهدیه شادرخ از یزد

 همچنین آقاخانی نتایج بررسی نهایی نمایشنامه‌های بازنویسی‌شده فصل هفتم با عنوان «فضای مجازی در زندگی امروز» جهت معرفی به نشر سوره مهر برای چاپ به شرح زیر اعلام کرد:

«الینه» نوشته  مصطفی جعفری خوزانی  از اصفهان
«رابطه» نوشته احمد نیک‌پیام از اصفهان
«شوخی می‌کنید آقای کارگردان» نوشته سروش بهاری از مازندران

برگزیدگان اولیه‌ فصل هشتم تا ۲۰ خردادماه برای تحویل نسخه‌ اول نمایشنامه‌ها به دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری به‌عنوان دبیرخانه این پروژه مهلت دارند. شرکت‌کنندگان مانند دوره‌های گذشته، آثار خود را باید به نشانی الکترونیکی sahnemagazine@yahoo.com  ارسال کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر نیز می‌توانند با شماره‌ ۹۱۰۸۸۴۲۲ تماس بگیرند.

از برگزیدگان پروژه چهار فصل تا حکایت یک نابازیگر

قاره هفتم روی صحنه می‌رود/ روایتی از مهاجرانی که کشتی آنها غرق می‌شود!

نمایش قاره هفتم به نویسندگی احسان نگهبان و میلاد ظهوریان، طراحی و کارگردانی احسان نگهبان و تهیه کنندگی حسین مومنیان از سه خرداد ماه، هرشب ساعت ۱۹ در عمارت سیمرغ روی صحنه می‌رود.

احسان صاحبدادی، علی فراستی، نیلوفر پناهی، حسام نورمحمدی، نازنین جعفری و محمد پوریا هلالی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

از دیگر عوامل نمایش قاره هفتم می‌توان به مشاور کارگردان: میلاد ظهوریان؛ دستیار کارگردان: فربد تاجیک، احسان صاحبدادی؛ منشی صحنه: آذین آزموده؛ برنامه ریز: فربد تاجیک؛ طراح صحنه و نور: احسان نگهبان؛ طراح گریم و لباس: نیلوفر حسن خانی؛ اجرای دکور: محمدپوریا هلالی؛ آهنگساز و تنظیم کننده: میلاد جسمی؛ مدیر روابط عمومی: سیدمحمدصادق سیادت؛ طـراح تـیـزر: علی فراستی؛ تـصـویـر بـردار: رضا تیموری؛ طراح گرافیک: علی فراستی، امیرحسین راد؛ عکاس:رضا تیموری؛ طراح پوستر: یوسف خسروی؛ طراح بروشور: معین خطسیاه؛ تبلیغات مجازی: احسان حیدری؛ مشاور تبلیغات: امیرحسین راد و مدیر اجرایی: حسام نورمحمدی اشاره کرد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: مهاجرانی که به صورت غیر قانونی از دریا آرافورا به سمت استرالیا راهی می‌شوند، درست وسط راه کشتی آن‌ها غرق می‌شود و در کف اقیانوس منتظر شما هستند... کُمَک!

علاقمندان جهت رزرو بلیط این نمایش که هر روز از ۳ خردادماه به مدت ده شب در عمارت سیمرغ روی صحنه می‌رود؛ می‌توانند به سایت تیوال و یا گیشه این تماشاخانه به آدرس خیابان نوفل لوشاتو، بن بست زیبا مراجعه نمایند.

از برگزیدگان پروژه چهار فصل تا حکایت یک نابازیگر

تصویربرداری «نابازیگر» با حضور شش بازیگر آغاز شد| روایتی از یک سینماگر سفارشی‌ساز

تصویربرداری «نابازیگر» با حضور بازیگرانی چون کتایون امیر ابراهیمی، فرهاد جم، زهرا داوود نژاد، رامین پرچمی، هایده حائری و محمد حسین حسینی آغاز شد.

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا سنگیان و تهیه‌کنندگی مشترک السا فیروز آذر، محمد حسین حسینی آغاز شد.

به گفته سنگیان فیلم «نابازیگر» پروژه پربازیگری است که تلاش شده تا در آن ستاره‌های فعال دهه‌های قبل سینما و تلویزیون به ایفای نقش بپردازند. کتایون امیر ابراهیمی، فرهاد جم، زهرا داوود نژاد، رامین پرچمی، هایده حائری و محمد حسین حسینی اولین گروه بازیگران این فیلم هستند که تاکنون در این پروژه جلوی دوربین رفته‌اند.

«نابازیگر» روایتی از زندگی یک نویسنده و کارگردان سینماست که در پنج سال گذشته نتوانسته فیلمنامه‌ای بنویسید و فیلمی را کارگردانی کند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: آریا پنج سال است که هیچ فیلمنامه‌ای ننوشته و فیلمی را کارگردانی نکرده است. او که در روابط زناشویی خود دچار چالش شده است، قبول می‌کند تا بعد از مدت‌ها به کمک یکی از شاگردانش فیلمنامه‌ای سفارشی برای یک نابازیگر را بنویسد که قرار است سرمایه‌گذار فیلم باشد. آریا باید فیلم‌نامه‌ای بنویسید که هم به دل خودش بنشیند هم نابازیگر را راضی نگه دارد... .

محمد حسین حسینی (سرمایه‌گذار)، الیاد فیروز آذر (مجری طرح)، السا فیروز آذر(مشاور کارگردان)، اشکان محمدی(مدیر فیلمبرداری)، محمد مهدی سجادی(دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)، داریوش اسقایی (منشی صحنه) برخی از عوامل این فیلم را تشکیل می‌دهند.

به زودی عوامل و بازیگران دیگر این فیلم نیز معرفی می‌شوند.

از برگزیدگان پروژه چهار فصل تا حکایت یک نابازیگر

انتهای پیام

نظر شما