شناسهٔ خبر: 54185197 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تجهیز کارگاه عمرانی تقاطع غیرهمسطح میدان فتح

شهردار منطقه ۹ تهران از تجهیز کارگاه عمرانی تقاطع غیرهمسطح میدان فتح خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سید محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه 9 در بازدید میدانی از آخرین وضعیت پروژه میدان فتح مطلع شد و گفت: با تجهیز کارگاه تقاطع غیرهمسطح میدان فتح و بهره‌برداری نهایی این پروژه در آینده شاهد کاهش بار ترافیکی غرب تهران خواهیم بود.

وی در این بازدید با تاکید بر حفظ آسایش و آرامش شهروندان در پروژه‌های عمرانی، گفت: تأمین امنیت و آسایش شهروندان در حین اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری از جمله دغدغه‌های مدیریت شهری است چراکه هدف نهایی از طرح و اجرای هر پروژه عمرانی در نهایت کسب رضایت شهروندان است.

مرتضوی ادامه داد: با تملک‌های صورت گرفته و افتتاح پروژه‌ها در آینده‌ای نزدیک، سرانه فضاهای شهری از جمله امکانات فرهنگی و ورزشی و فضای سبز در منطقه افزایش پیدا خواهد کرد.

شهردار منطقه 9 ضمن بازدید از پروژه اتصال شاخه غربی یادگار امام(ره)، گفت: پس از تملک اراضی متعلق به وزرات دفاع، هم اکنون مذاکراتی با ارتش و وزارت آموزش و پرورش به منظور تملک باقی اراضی در جریان است تا روند اجرای پروژه تسریع شود.

وی ضمن بازدید از رمپ خروجی بزرگراه یادگار امام(ره) به خیابان امام خمینی با تاکید بر شناسایی و ساماندهی فضاهای بی دفاع شهری، افزود: ساماندهی فضاهای بی دفاع شهری با هدف کاستن از آسیب‌های اجتماعی و تجمیع افراد بی خانمان و آسیب‌پذیر برای افزایش امنیت اجتماعی از جمله اولویت‌های اجتماعی شهرداری تهران است.

مرتضوی همچنین با حضور در مجتمع فرهنگی _ ورزشی کوثر در جریان آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفت و با اشاره به اتمام تقریبی فرآیند ساخت و ساز مجتمع تصریح کرد: باید تدابیری در نظر گرفته شود تا این مجتمع هرچه سریعتر به بهره‌برداری نهایی رسیده و شهروندان بتوانند از خدمات فرهنگی، ورزشی و رفاهی این مجموعه بهره شوند.

در ادامه این بازدید شهردار منطقه 9 از رینگ داخلی و بیرونی میدان آزادی نیز بازدید و بر ساماندهی تپه‌های میدان و بهسازی فضای سبز اطراف برج آزادی تاکید کرد.

وی ضمن بازدید از ایستگاه بی.آر.تی و پایانه تاکسی میدان آزادی، رسیدگی ویژه به وضعیت حمل و نقل عمومی، تسهیل عبور و مرور شهروندان و ساماندهی وضعیت ترافیکی در محدوده منطقه 9 مورد تاکید قرار داد و گفت: در این راستا اقداماتی نظیر اصلاح هندسی معابر شهری، ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز، نصب علایم ترافیکی و نوسازی پایانه‌ای اتوبوس و تاکسی در دست اقدام است که با انجام این پروژه کیفیت و مطلوبیت را در پروژه‌ها ترافیکی افزایش خواهیم داد.

در این بازدید 5 ساعته، مرتضوی شهردار منطقه 9 در جریان آخرین وضعیت تعریض بزرگراه آیت‌الله سعیدی نیز قرار گرفت و بر افزایش ظرفیت معابر متناسب با توسعه حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

شهردار منطقه 9 اجرای پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری آب‌های سطحی که تکمیل آن از اولویت‌های عمرانی در محله دستغیب است را از دیگر برنامه‌های اجرایی دانست و عنوان کرد: تکمیل شبکه فاضلاب شهری در پهنه غربی پایتخت یکی از مطالبات اصلی شهروندان است، ما در مجموعه مدیریت شهری این آمادگی را داریم تا با تعامل و هم‌افزایی مدیریتی امکان اتصال کامل منطقه 9 به شبکه فاضلاب شهری را فراهم کنیم.

وی در بخشی از این بازدید با حضور در بوستان‌های منطقه 9، ساماندهی و بهسازی سرویس‌های بهداشتی ویژه معلولین و احداث اتاق مادر و کودک را از دیگر برنامه‌های حائز اهمیت دانست.

شهردار منطقه 9 با تاکید بر مناسب‌سازی معابر شهری برای افراد توان یاب، افزود: ایجاد رمپ ویژه توان‌یابان و احداث فضای مناسب برای حضور این قشر آسیب‌پذیر در شهر به منظور ایجاد عدالت و مسئولیت اجتماعی شهرداری تهران در دستور کار قرار دارد.

مرتضوی در پایان این بازدید میدانی خاطرنشان کرد: محور فعالیت‌ها در منطقه 9 علاوه بر تکمیل و توسعه زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی، بهبود سرانه شهری است تا بتوانیم تحولی ملموس در بهبود کیفیت زندگی شهروندان ایجاد کنیم.

لازم به ذکر است فرهادیان معاون فنی و عمران و حیدری معاون حمل و نقل ترافیک منطقه 9 در این بازدید 5 ساعته، توضیحات پیرامونی را در خصوص پروژه‌های عمرانی و ترافیکی به شهردار منطقه ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما