شناسهٔ خبر: 54185186 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:

جذب و تعدیل نیرو از ابزارهای مدیریتی

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت:جذب و تعدیل نیرو از ابزارهای مدیریت است اما این مدیریت نباید برخلاف سیاست‌های کلی نظام باشد و شهرداری نباید تحت هیچ عنوانی کارمندان و کارگران باردار یا دارای همسر باردار یا نوزاد را مشمول تعدیل نیرو قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرجس سلیمانی امروز _یک‌شنبه اول خردادماه_ در شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: گاهی برای فرهنگ سازی در مسائل درست و اصلی هزینه می‌شود، اما در انجام وظایف عجله می‌شود.

وی ادامه داد: هفته گذشته دعوت نامه‌ای تحت عنوان «نفس‌های تازه شهر، هر نوزاد یک درخت» از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ارسال شد که کار بسیار خوبی هم بود اما همزمان با تعدیل نیرو در شهرداری اتفاق افتاد که در میان افراد تعدیل شده، خانم‌های باردار یا مردان دارای همسر باردار یا نوزاد هم هستند و در وهله نخست این خانواده‌ها دچار مشکل درآمدی و سپس مشکل بیمه درمانی خواهند شد، بنابراین اگر این وظیفه را داریم که برای سیاست‌های کلی فرهنگ سازی کنیم، این عمل ناخواسته برخلاف همین سیاست‌های کلی نظام است.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان‌کرد: جذب و تعدیل نیرو از ابزارهای مدیریت است، اما این مدیریت نباید برخلاف سیاست‌های کلی نظام باشد. به همین دلیل تحت هیچ عنوانی شهرداری نباید نسبت به تعدیل کارمندان و کارگران باردار یا دارای همسر باردار یا نوزاد اقدام کند و اگر ناچار به تعدیل است حداقل شش ماه قبل به آنان اطلاع داده شود.

نظر شما