شناسهٔ خبر: 54185183 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اگر با برهان با مردم سخن بگوییم در جهاد تبیین موفق می‌شویم

نماینده مردم چهارمحال‌وبختیاری در مجلس خبرگان رهبری استدلال را ابزار قرآنی جهاد تبیین دانست و گفت: روحانیون و مبلغان، به‌ویژه بانوان مبلغ باید با مطالعه و اشراف بر مبانی و آموزه‌های نورانی قرآن و روایات و با استدلال پاسخگوی جوانان و مردم باشند و اگر با برهان با مردم گفت‌وگو کنیم قطعاً در جهاد تبیین موفق می‌شویم.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله علیرضا اسلامیان اول خردادماه در یادواره ۸۱  شهید روحانی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: کار روحانیت یکی از مصادیق جهاد است چرا که مسلمانان همانطور که به جهاد با دست و مال و ثروت فراخوانده شده‌اند به جهاد با زبان و قلم نیز دعوت شده‌اند و بالاتر از همه، جهاد با عمل است. 

وی تاکید کرد: درواقع مؤثرترین جهاد و تبلیغ جهاد با عمل است و اثر آن به مراتب از وعظ و سخنرانی بیشتر است. 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه اثرگذاری وجود مقدس پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) قطعاً برخاسته از عمل آنان به دین و مبانی قرآنی است، گفت: آن بزرگواران بیش و پیش از آنکه روایتگر آیات و روایات برای مردم باشند، در میدان عمل دین را برای آنان تبلیغ و ترویج و تبیین می‌کردند و سلوک و سیره رفتاری آنان درس‌آموز بود. 

اسلامیان با تصریح اینکه روحانیون در طول تاریخ از هیچ‌یک از ابعاد اجتماع غافل نبوده‌اند، بیان کرد: این قشر همواره از مرزهای احکام الهی، اخلاقی و رفتاری جامعه حراست کرده‌اند که نمونه بارز آن آیت‌الله سیدابوالقاسم نجفی دهکردی از شهر شهرکرد است؛ قشر روحانی هر گاه نیازی مشاهده کرد اسلحه به دست گرفت و به مبارزه با ظلم و جور برخاست و امروز شاهد یادواره ۸۱ روحانی شهید استان و 4000 شهید جامعه روحانیت کشور هستیم که در دفاع مقدس جانفشانی کردند. 

نماینده مردم چهارمحال‌وبختیاری در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: عشایر نیز از پیشگامان عرصه دفاع و مبارزه بودند و در اوایل شکل‌گیری انقلاب این عشایر چهارمحال‌وبختیاری بودند که به تهران رفتند و حمایت خود را از امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی اعلام کردند. 

اسلامیان با تصریح اینکه کار اصلی روحانیت تبیین است، افزود: علما و روحانیون باید بدانند که تمام دقت‌ها در علوم و تحقیقات و پژوهش‌ها باید باشد و بلکه بر آن افزوده شود اما همه اینها در جهت تبلیغ دین است و از این مهم برای دعوت مردم به دین نباید غافل باشیم. 
وی تاکید کرد: امروز جهاد تبیین وظیفه‌ای بی‌بدیل و واجب تعیینی است چرا که گوش مردم از شدت تبلیغات دشمنان پر شده تا جایی که نمی‌خواهد بشنود که دولت برای مقابله با یک بیماری مزمن بسیار ریشه‌دار اقتصادی عزمش را جزم کرده است. 

اسلامیان بیان کرد: اگر این جراحی اقتصادی که کسی تا کنون جرأت یا همت انجام آن را نداشته است در بهترین اتاق عمل و با بهترین ابزار و داروهای معالج و مسکن و تجهیزات انجام شود باز هم بدون درد و دوران اوج و نقاهت نیست لذا امید است خداوند قلوب مسئولان را به سمتی راهنمایی کند که بتوانند با کمترین هزینه این اصلاح را انجام دهند. 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با ذکر اینکه روحانیت امروز وظیفه همراهی با دولت و تبیین این طرح را دارد، ادامه داد: امروز باید به داد دولت و نظام رسید و باید این کار مهم را حمایت و تبیین و تبلیغ کنیم تا مدیون شهدا نشویم.

اسلامیان با ذکر اینکه روحانیون مُبیِن جهاد تبیین هستند، اضافه کرد: یکی از گرفتاری‌ها این است که نمی‌دانیم چه چیزی را تبیین کنیم، چه بسا مبیِن چون اسلام و عرفان اسلامی را نشناخته است خوانش غلطی از عرفان و معرفت‌الله را به مخاطبان عرضه و زمینه انحرافات و تحریفات را ایجاد کرده است. در مورد انقلاب نیز وضع به همین منوال است و باید دانست که حتی مقایسه کردن قبل و بعد از انقلاب نیز مصداق ظلم است و این دو دوره با وجود تمام مشکلات و گرفتاری‌ها قابل قیاس نیستند.

اسلامیان ابزار قرآنی جهاد تبیین را استدلال دانست و توضیح داد: اگر مطالب با استدلال برای مردم و به‌ویژه جوانان تبیین شود، قطعاً خواهند پذیرفت و دستور خداوند به حضرت موسی در قرآن کریم هم همین است. روحانیون و مبلغان، به‌ویژه بانوان مبلغ باید با مطالعه و اشراف بر مبانی و آموزه‌های نورانی قرآن و روایات با استدلال پاسخگوی جوانان و مردم باشند و اگر با برهان با مردم گفت‌وگو کنیم قطعاً در جهاد تبیین موفق می‌شویم.

انتهای پیام

نظر شما