شناسهٔ خبر: 54185085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون اول قوه قضاییه :

مبارزه با فساد و دانه درشت‌های اقتصادی در دستور کار قوه قضاییه است

زهرا حمیدی

معاون اول قوه قضاییه گفت: مبارزه با فساد و دانه درشت‌های اقتصادی در دستور کار قوه قضاییه است و با کسانی که بیت‌المال را غارت کردند با جدیت برخورد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق، امروز یکشنبه یکم خرداد در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری خراسان جنوبی افزود: جامعه باید آرامش پیدا کند پس باید دست کسانی که به بیت‌المال دست‌درازی کردند از این روند قطع شود تا اعتماد عمومی را به وجود آورد.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: ما در هر جایگاهی که هستیم وظیفه داریم در برخورد با فساد و اخلالگران اقتصادی کمک کنیم که به دستور مقام معظم رهبری مبارزه عملی با فساد محقق شود و امروز تجربه ۴۰ ساله رییس قوه قضاییه درخصوص همین برنامه‌ها به کار برده می‌شود تا به مشکلات جامعه رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد، رییس کل دادگستری خراسان جنوبی نیز افزود: فردی که به زندان می‌افتد غیر از خودش، خانواده هم مجازات می‌شود که زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

وی تصریح کرد: صلح و سازش و عدالت ترمیمی در دستور کار قرار دارد و صدور آرای متقن و آرایی که کمتر در تجدید نظر نقض بشود را در دستور کار قرار خواهیم داد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه آرای صادره توسط همکارانی که بیشترین نقض را دارد، آسیب‌شناسی خواهد شد گفت: اجرای به‌موقع، سریع و با اقتدار احکام در دستور کار است و بدون مصلحت‌اندیشی رای قاطع اجرا خواهد شد.

وی افزود: دستگاه قضا پس از چند دهه در دوره جدید برنامه‌محوری را در دستور کار قرار داده که در قالب سند تحول به استان‌ها ابلاغ شده است.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد گفت: تحقق این سند بی‌شک رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت که باید در اجرای سیاست‌های کلان مثل تکریم ارباب رجوع، رسیدگی الکترونیکی و دادگاه‌های مجازی، جلوگیری از اطاله دادرسی، کاهش پرونده وارده و سایر محورهای سند تلاش کنیم.

وی افزود: حفظ شأن همکاران قضایی در دستور کار قرار دارد و در زمینه مبارزه با فساد با جدیت وارد خواهیم شد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم ما با تحریم‌های ظالمانه چند دهه تحت فشارهای اقتصادی و تورم هستند که می‌طلبد تعامل بیشتری با دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم تا کشور از این وضعیت با عزت و سربلندی عبور کند.

وی گفت: حمایت از کار و کارآفرینی را با حساسیت پیگیری خواهیم کرد و با بانک‌هایی که بخواهند با سودهای مضاعف فشار غیرشرعی به تولید بیاورند، مقابله می‌کنیم.

رییس کل سابق دادگستری خراسان جنوبی نیز گفت: دستاوردهای قضایی نظام جمهوری اسلامی به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و ‌خون شهدا که قابل ارایه به تمام دنیا است باید تبیین شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ادامه داد: دو سال و نیم خدمت در خراسان جنوبی طوری گذشت که امروز می‌توان گفت ارتباط مردم با دستگاه قضایی ریل‌گذاری شده و مردم به‌راحتی می‌توانند حتی با رییس کل دادگستری ارتباط بگیرند، در دادگستری به سوی رسانه‌ها باز شد و رسانه‌ها در سیاست‌های قوه قضاییه همواره همراه شدند.

وی اظهار کرد: مدت کوتاهی توفیق خدمت در استانی با مردم شریف و انقلابی را داشتم و درس‌های زیادی از مردم این استان گرفتم؛ مردمی که در پاسداشت نظام و انقلاب و آرمان‌های شهدا تا آخرین لحظه ایستاده‌اند و علیرغم همه مشکلات، انقلاب و ‌نظام ‌سربازی برای رهبر را فدای چیزی نکردند.

علی گلنارکار، معاون قضایی و معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار کرد: در ۲ سال گذشته در حوزه دادرسی الکترونیک، دادسری آنلاین، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی دادگستری خراسان جنوبی به موفقیت زیادی دست یافته است.

وی به بازدید و سرکشی و دستورات قضایی برای حمایت از تولید اشاره کرد و افزود: با برگزاری جلسات اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران مشکل ۲۵ واحد تولیدی برطرف شد و به چرخه تولید بازگشتند.

گلنارکار با بیان اینکه با تأسیس چهار حوزه قضایی در مناطق محروم استان دسترسی مردم به عدالت آسان تر شده است، ادامه داد: در جهت ایجاد هماهنگی پیشبرد اهداف سیاست ملی، تعامل سازنده بین دادگستری از طریق شورای تامین استان صورت گرفت و توجه ویژه به مسائل فرهنگی درون بخشی، توجه به کارکنان و توجه به مسائل معیشتی کارگران و پاسخگویی به مردم در جهت تحقق عدالت در مسیر دادگستری استان خراسان جنوبی بود.

گفتنی است، در این مراسم حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی موحدی راد به عنوان رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی منصوب شد و از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی رئیس کل سابق دادگستری استان قدردانی شد.

حجت الاسلام موحدی‌راد پیش از این در سمت رئیس شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی مشغول به خدمت بوده و دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از دیگر سوابق وی است. حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل سابق دادگستری خراسان جنوبی هم با حکم رئیس قوه قضاییه به سمت رئیس کل دادگستری استان کرمان منصوب شد.

مبارزه با فساد و دانه درشت‌های اقتصادی در دستور کار قوه قضاییه است

مبارزه با فساد و دانه درشت‌های اقتصادی در دستور کار قوه قضاییه است

مبارزه با فساد و دانه درشت‌های اقتصادی در دستور کار قوه قضاییه است

مبارزه با فساد و دانه درشت‌های اقتصادی در دستور کار قوه قضاییه است

انتهای پیام 

نظر شما