شناسهٔ خبر: 54184801 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

ساعت کار مراکز معاینه فنی کاهش یافت

صاحب‌خبر -

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: با توجه به توازن و کاهش حجم مراجعات از ابتدای خرداد ۱۴۰۱ فعالیت مراکز عموماً به ساعت ۱۷ تغییر یافته است.

به گزارش مهر، حسین مقدم، ضمن اشاره به صدور ۲۶۹ هزار گواهی معاینه فنی در اردیبهشت ۱۴۰۱، اظهار کرد: حدود ۵۲ هزار گواهی از این تعداد مربوط به معاینه فنی برتر است. در مجموع حدود ۱۹ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه حدود ۱۹ هزار و ۱۵۷ دستگاه خودرو یعنی ۱۴ درصد از مراجعات اول در اردیبهشت ۱۴۰۱ با استفاده از سامانه نوبت دهی اینترنتی و با تعیین وقت قبلی به مراکز معاینه فنی شهر تهران انجام شده است، افزود: تقریباً شهروندان از ۷۱ درصد ظرفیت پذیرش اینترنتی در ماه گذشته استفاده کرده‌اند.

مقدم درباره وضعیت کاری مراکز توضیح داد: در حال حاضر روزانه حدود ۷ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند و بیشتر مراکز فاقد صف هستند. همچنین با توجه به توازن و کاهش حجم مراجعات از ابتدای خرداد ۱۴۰۱ فعالیت مراکز عموماً به ساعت ۱۷ تغییر یافته است. مرکز آبشناسان تا ساعت ۲۰ و مرکز بیهقی تا ساعت ۱۸ ارائه خدمات می‌کنند.

وی در ادامه از شهروندان درخواست کرد که با توجه به متفاوت بودن ساعت کاری، جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران درباره خودروهای مشمول معاینه فنی در سال ۱۴۰۱، یادآوری کرد: بر اساس قانون خودروهای شخصی از زمان تولید به مدت چها ر سال از انجام معاینه فنی معاف هستند لذا از شهروندان درخواست می‌شود جهت توزیع مراجعات در طول سال و جلوگیری از ازدحام در مراکز معاینه فنی در ایام ابتدایی سال تنها خودروهایی که بر اساس ماه، چهار سال از تولید آن گذشته به مراکز مراجعه کنند؛ برای نمونه در خرداد ۱۴۰۱ خودروهای تولید خرداد ۱۳۹۷ و ماقبل مشمول معاینه فنی بوده و در آبان ماه ۱۴۰۱ خودروهای تولید آبان ماه ۱۳۹۷ و ماقبل مشمول معاینه فنی می‌شوند.

مقدم با بیان اینکه معاینه فنی برتر در ۹ مرکز منتخب بیهقی، سراج، آبشناسان، دماوند، الغدیر، شقایق، نیایش، چمران و خاوران انجام می‌شود، افزود: این مراکز منتخب به استناد ضوابط قانونی و ممیزی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران دارای گواهی صلاحیت صدور معاینه فنی برتر هستند. خودروها می‌توانند به صورت اختیاری در صورت احراز شرایط لازم نسبت به اخذ معاینه فنی معمولی و یا برتر اقدام کرده و با اخذ معاینه فنی برتر از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض تردد در طرح کاهش و ترافیک استفاده کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: تفاوت معاینه فنی برتر و عادی تنها در فرآیند آزمون آلایندگی خودرو بوده و از لحاظ هزینه پرداختی یکسان است.

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با تأکید بر اینکه شهروندان می‌توانند جهت مدیریت زمان و به حداقل رساندن معطلی با استفاده از سیستم نوبت دهی اینترنتی با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر مراجعه کنند، افزود: این خدمت در حال حاضر از طریق سامانه «تهران من» و سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در دسترس است. همچنین متقاضیان جهت اطلاع از وضعیت طول صف در مراکز به سامانه مدت انتظار در سایت معاینه فنی مراجعه و جهت انجام معاینه فنی خودروی خود خلوت‌ترین مرکز را انتخاب کنند.

نظر شما