شناسهٔ خبر: 54184767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراجعه ۲هزار و ۸۰۰ دانش آموز با مشکل اختلال یادگیری در مراکز یادگیری خوزستان

اهواز - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: ۲هزار و ۸۰۰ دانش آموز با مشکل اختلال یادگیری به مراکز یادگیری آموزش و پرورش خوزستان مراجعه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا علی ممبینی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در طرح سنجش پایه اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰  خوزستان، از ۱۱۵ هزار نفر نوآموز، پنج هزار و ۱۶۱ دانش آموز دیر آموز شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ هزار دانش آموز دیر آموز در دوره ابتدایی خوزستان وجود دارد ادامه داد: مواردی همچون دیرآموزی و اختلال در یادگیری را باید بسیار جدی گرفت و برای جلوگیری از ترک تحصیل و یا افت تحصیلی دانش آموز باید این مشکلات را مدیریت و برطرف کرد.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان ادامه داد: برای کنترل دیرآموزی و یا اختلال یادگیری لازم است که از سوی آموزش و پرورش کلاس جبرانی برای این دانش آموزان برگزار شود و برای کودکان کار باید انگیزه ایجاد شود تا تمایل به ماندن در مدرسه را داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: یکی از مشکلات در حوزه آموزش و پرورش این است که به تنهایی نمی‌تواند مشکلات خود را حل کند؛ وقتی به مدرسه غیردولتی مجوز راه اندازی داده می شود باید در خدمت آموزش و پرورش باشد که متاسفانه کمتر این مورد مشاهده می شود.
حجت الاسلام رضا کلاه کج، با اشاره به اینکه خوزستان همواره در انتهای جدول آموزش کشور است افزود: یکی از دغدغه های آموزش و پرورش ماندگاری دانش آموزان بازمانده از تحصیل جذب شده در مدارس است؛ در سازمان مدیریت و برنامه ریزی ردیفی برای آسیب های اجتماعی در نظر گرفته شده که می توان از این اعتبار برای تحصیل دانش آموزان بازمانده از تحصیل استفاده کرد.

وی با اشاره به کمبود زیاد نیرو در آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم نامه‌ای را با وزارت آموزش و پرورش امضا کرده تا از نیروهای این دستگاه در آموزش و پرورش استفاده شود و تاکنون ۵۰ نفر از اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان درخواست انتقال به این ارگان را داده‌اند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: دانشگاهی در شهرستان بهبهان راه اندازی شده که مورد تشویق و الگو پذیری وزارت علوم قرار گرفته است؛ در این دانشگاه در کنار آموزش تئوری، آموزش مهارتی به دانشجو آموزش داده می شود تا دانشجوی با مهارت تربیت شود.
مهرداد نیکو بیان کرد: وزارت علوم از این دانشگاه بسیار استقبال کرد و قرار است دانشگاه دیگری با همین مشخصات در شهرستان خرمشهر راه اندازی شود تا دانشجویان در کنار آموزش تئوری،آموزش مهارتی کسب کنند.

رییس مجمع خیران مدرسه ساز خوزستان نیز در این نشست افزود: خوزستان یک استان صنعتی است و باید به توسعه و گسترش هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در آن بیشتر توجه شود.

زیبا صالحپور با اشاره به اینکه باید به مهارت آموزی دانش آموزانی که در زندان ( مراکز تربیتی ) هستند توجه شود بیان کرد: دانش آموزانی که در زندان هستند بین گروه سنی  ۹ تا ۱۸ سال هستند. با کمک نیکوکاری قرار است چهار کلاس درس در مراکز اصلاح و تربیت ایجاد شود تا به این دانش آموزان مهارت آموزش داده شود.
وی گفت: خوشبختانه سازمان‌های مردم نهاد در خوزستان فعالیت دارند که ۳۵۰ کودک کار را زیرپوشش قرار داده‌اند و به بحث آموزش و تحصیل آنها می پردازند.

نظر شما