شناسهٔ خبر: 54184731 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

انصاری خبر داد:

حضور وزیر تعاون در مجلس برای پاسخگویی به پرسش‌هایی پیرامون نحوه محاسبه و توزیع یارانه‌ها/ تمدید 3 روزه برای ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن تشریح نحوه پاسخگویی وزیر تعاون به پرسش‌های مطرح شده پیرامون نحوه محاسبه و توزیع یارانه‌ها و تعیین تکلیف اشخاص جامانده از دریافت یارانه از تصمیم این کمیسیون برای دعوت از معاون رییس جمهور برای شفاف‌سازی در این بخش خبر داد.

صاحب‌خبر -

مجید انصاری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار امروز(یکشنبه اول خرداد ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارائه گزارش در خصوص نحوه محاسبه و توزیع یارانه کالاهای اساسی در دهک‌های مختلف کشور و تعیین تکلیف اشخاص جامانده از دریافت یارانه پرداخت.

پاسخ‌های وزیر تعاون در خصوص یارانه‌ها قانع‌کننده نبود

نماینده  ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آنچه مسلم است مردم از نوع عملکرد مسئولان در حوزه محاسبه و توزیع یارانه کالاهای اساسی به دهک‌های مختلف راضی نیستند چرا که مشخص نیست برای دهک‌بندی‌ها از چه طریق اقدام شده و توانمندی افراد چگونه احراز می‌شود، ضمن اینکه یارانه تعدادی از افراد نیز حذف شده است که هنوز مشخص نیست بر چه اساس صورت گرفته است بنابراین پرسش‌هایی در این مورد مطرح شد.

تمدید 3 روزه برای ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه

وی تصریح کرد: وزیر تعاون و مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به تعدادی از پرسش‌هایی که مطرح شد، پاسخ دادند، ضمن اینکه درخواست کردیم که برای ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه محدودیتی قائل نشوند بنابراین قرار شد سازمان هدفمندی یارانه‌ها سه روز دیگر را تمدید کند هرچند در سامانه وزارت تعاون تا چند ماه آینده نیز امکان ثبت نام وجود دارد.

انصاری اظهار کرد: یکی از مواردی که از سوی اعضای کمیسیون اجتماعی مطرح شد، این بود که همه مردم باید بتوانند یارانه دریافت کنند ضمن اینکه تاکید کردیم کالاهای اساسی باید به نرخ شهریور 1400 عرضه شوند و این مهم نیز نباید تنها محدود به چند قلم از کالاهای اساسی باشد.

تصمیم کمیسیون برای دعوت از معاون رییس جمهور به منظور شفاف‌سازی در این بخش

وی افزود: با توجه به اینکه به دنبال پاسخگویی وزیر تعاون در خصوص پرسش‌هایی که نمایندگان به نیابت از مردم مطرح کردند هنوز پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم، قرار شد در جهت پیگیری مطالبات مردم در این حوزه از معاون اول رییس جمهور برای حضور در نشست این کمیسیون دعوت کنیم که به عنوان مسئول رسیدگی به امور اقتصادی در دولت در این زمینه پاسخگو باشد.  

تبیین مفاد لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: تبیین مفاد لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت توسط کمیته زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی از دیگر مواردی بود که در دستورکار نشست امروز کمیسیون قرار داشت.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونانش و مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند./

پایان پیام

نظر شما