شناسهٔ خبر: 54184725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

به میزبانی قزوین صورت گرفت؛

آغاز ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی منطقه هشت کشور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: ششمین دوره مهر اصالت ملی صنایع ‌دستی منطقه هشت کشور شامل استان‌های قزوین، زنجان و گیلان صبح امروز به میزبانی قزوین در عمارت تاریخی داعی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: این دوره داوری با حضور ناظران حوزه معاونت صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی کشور، معاونین و کارشناسان صنایع‌دستی استان‌های منطقه هشت و داوران استانی به مدت دو روز برگزار و آثار هنرمندان برای دریافت نشان یا مهر اصالت ملی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین  اظهار کرد: در این دوره در مجموع آثار ۱۲۵ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان‌های یاد شده مورد داوری قرار می‌گیرد که سهم استان‌ قزوین ۴۵ اثر، زنجان  ۵۰ اثر و گیلان ۳۰ اثر است.

وی افزود: در این دوره انواع صنایع‌دستی شاخص استان‌ها شامل بافته‌های داری، حصیربافی و آثار سفالی از گیلان، زیورآلات سنتی، سفال، چرم، تراش شیشه، محصولات چوبی، گلیم، جاجیم، چادرشب، رودوزی‌های الحاقی و سرامیک از قزوین و آثار ملیله، مس، قلم‌زنی، گیوه، چاروق و سفال از رنجان برای داوری ارائه شده‌اند.

این مسئول ارتقای کیفیت و خلاقیت در تولید آثار صنایع دستی را از جمله اهداف برگزاری رویداد داوری مهر اصالت خواند و یادآور شد: اصالت اثر، نوع طراحی، خلاقیت، مواد اولیه و کاربردی‌بودن آن از جمله شاخص‌های اصلی برای داوری به‌شمار می‌روند.

خزائلی یادآور شد: برنامه داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی رویدادی است که به صورت دوسالانه با اهداف معین در خصوص آثار تولیدی صنایع‌دستی سراسر کشور توسط هیئت داوران متشکل از متخصصان و خبرگان صنایع‌دستی انجام می‌شود.

نظر شما