شناسهٔ خبر: 54170850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مروری بر زندگی‌نامه شهید «محمدیونس رستمی»

شهید «محمدیونس رستمی» متولد سال ۱۳۳۵ در روستای «اورامان» از توابع شهرستان «مریوان»، روز چهارم تیر سال ۱۳۶۹ در درگیری با گروهک‌های ضدانقلاب به شهادت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «محمدیونس رستمی» روز یکم اسفند سال ۱۳۳۵ در روستای «اورامان» از توابع شهرستان «مریوان» در خانواده‌ای متدین و زحمت‌کش دیده به جهان گشود.

«محمدیونس رستمی» دوران کودکی خود را در محیط با صفا و صمیمی روستا گذراند و به دلیل نبود امکانات تحصیلی، از نعمت کسب علم و دانش بی‌بهره ماند.

وی به علت رغبت و علاقه فراوانی که به فرامین دینی داشت، همزمان با کار طاقت‌فرسای کشاورزی، برای فراگیری علوم قرآنی به مسجد رفت و نزد روحانی روستا به یادگیری و آموزش مشغول شد و آموزه‌های قرآن کریم را چراغ راه خود کرد.

«محمدیونس رستمی» بعد از پشت سر گذاشتن دوران جوانی و نوجوانی برای دفاع از میهن اسلامی ایران به خدمت مقدس سرباز رفت و بعد از اتمام خدمت مقدس سربازی، به سبزپوشان سپاه پاسداران پیوست تا بتواند در برابر دشمنان ایران اسلامی بایستد و دست آنان را از آب و خاک این میهن کوتاه کند.

این مجاهد جسور و نترس، پس از سال‌ها مبارزه در جبهه‌های مختلف علیه دشمنان اسلام و انقلاب، سرانجام روز چهارم تیر سال ۱۳۶۹ در درگیری با گروهک‌های ضدانقلاب در سه‌راه حزب‌الله (محور سنندج – مریوان) پس از ساعت‌ها مبارزه، به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما