شناسهٔ خبر: 54170809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر پیگیری کرد؛

قدم اول برای تاسیس دانشکده توان‌بخشی خرم‌آباد

خرم‌آباد- یکی از مطالبات مردم لرستان ایجاد دانشکده توان‌بخشی است، حالا مسئولان از اختصاص ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای تاسیس این دانشکده خبر می‌دهند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: یکی از مطالبات مردم لرستان ایجاد دانشکده توان‌بخشی است، راه اندازی این دانشکده همواره در دستور کار متولیان به خصوص مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان و نمایندگان مردم در مجلس قرار داشته است.

اخذ موافقت اصولی ایجاد دانشکده توانبخشی

صدیقه ندری معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان پیش از این در مهر ماه ۱۴۰۰، در نشست با خبرنگاران اعلام کرده بود: موافقت اصولی ایجاد دانشکده توانبخشی را دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: گرفتن موافقت اصولی راه اندازی دانشکده فرآیند دشواری است و زیرساخت‌های بسیاری می‌خواهد، اما مجموعه دانشگاه اهداف این حوزه را پیش بردند و توانستیم موافقت ایجاد دانشکده توانبخشی را بگیریم و در حال رایزنی برای ایجاد رشته فیزیوتراپی به عنوان اولین رشته این دانشکده هستیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: تلاش بر این بود که امسال مجوز اولین دوره پذیرش دانشجو در این دانشکده را بگیریم اما میسر نشد؛ لذا به دنبال این هستیم در اولین فرصت موافقت پذیرش دانشجو در رشته فیزیوتراپی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان را بگیریم.

اختصاص ۱۳ میلیارد برای تأسیس دانشکده

در این راستا هیئت فیزیوتراپی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی و همچنین نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خرم آباد بازدید کردند و در این بازدید از اختصاص اعتبار برای تأسیس دانشکده توانبخشی خرم آباد خبر داده شد.

مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در این رابطه اظهار داشت: برای تأسیس این دانشکده ۱۳ میلیارد تومان اعتبار آموزشی اختصاص پیدا کرد.

وی عنوان کرد: فیزیوتراپی یک رشته کاملاً تخصصی و فوق تخصصی است و نیاز به زیرساخت دارد.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اختصاص تجهیزات در این حوزه بیان داشت: راه اندازی این رشته، تجهیزات گران قیمت و محیط کار قوی لازم دارد.

ویسکرمی افزود: راه اندازی این رشته و همچنین دانشکده نیازمند حمایت به لحاظ بالینی است.

وی تاکید کرد: بخشی از بودجه در اختیار نمایندگان که مربوط به آموزش است نیز به طور کامل در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده شده است، از این ظرفیت نیز استفاده خواهیم کرد تا قدم بزرگ و اول برای تأسیس دانشکده توانبخشی برداشته شود.

لزوم ایجاد زیرساخت‌های تأسیس دانشکده توانبخشی

یحیی ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه اظهار داشت: خوشبختانه اعضای هیئت «برد» با نگاه ویژه به توسعه آموزش در مناطق محروم، تأسیس دانشکده توانبخشی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به استمرار پیگیری‌ها در این رابطه عنوان کرد: برای تأسیس این دانشکده، یک سری تعهدات بر عهده وزارت بهداشت و یک سری تعهدات نیز بر عهده دانشگاه علوم پزشکی استان است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم هماهنگی لازم صورت بگیرد تا زیرساخت‌های تأسیس دانشکده توانبخشی در استان ایجاد شود.

ابراهیمی بیان داشت: ما نیز به عنوان نماینده مردم در مجلس هم در سطح وزارتخانه و هم در سطح دانشگاه پیگیر عملیاتی شدن این امر هستیم.

نظر شما