شناسهٔ خبر: 54166275 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

بازداشت اعضای باند اغفالگران اخاذ

اعضای باندی که از زنان جوان برای فریب مردان تنها استفاده می کرد و از این راه یک میلیون یورو به دست آورده بودند، در عملیات پلیس بین المللی بازداشت شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از اسکای نیوز، آژانس اجرای قانون اروپا، یوروپل، گفت که این باند خانوادگی عمدتاً اتباع رومانیایی هستند، زنان را به عنوان کارگر خانگی برای شکار قربانیان مسن بین 70 تا 90 ساله استخدام می کردند.آنها تحت تعقیب چهارکشور ایتالیا، آلمان، رومانی و هلند بودندکه در ایتالیا بازداشت شدند. بیش از 20 خانه به عنوان بخشی از یک حمله مشترک بین المللی مورد حمله قرار گرفته بود تا پلیس به آنها رسید . آنها از یکی از قربانی ها 20000 یورو پول اخاذی کرده بودند.

به گفته یوروپل، مرد دیگری پس از اینکه زنی با والیوم به عنوان بخشی از نقشه دزدی از خانه اش به او حمله کرد، دو حمله قلبی کرد. بسیاری از قربانیان از خانواده های خود بیگانه بوده و در منطقه کالابریا در جنوب ایتالیا زندگی می کنند.

برخی از این افراد گفته می‌شود که در صورت رد درخواست پول نقد قبل از اینکه سایر اعضای باند وجوه را از طریق سرویس‌های انتقال مختلف به رومانی ارسال کنند، مورد باج‌گیری قرار گرفتند. گمان می رود این باند بیش از 1 میلیون یورو (بیش از 848000 پوند) از اجرای این نقشه جمع آوری کرده و عواید آن را از طریق سرمایه گذاری در اموال، طلا و اتومبیل پولشویی کرده اند. این باند 56 عضو دارد که 16 نفرتاکنون بازداشت و بقیه تحت تعقیب قرارگرفتند.

در مجموع 23 خانه از جمله 13 خانه در ایتالیا مورد بازرسی قرار گرفت و پلیس تجهیزات و اسناد الکترونیکی را کشف و ضبط کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما