شناسهٔ خبر: 54165371 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

تصمیم کمیته انضباطی درباره بازی پرسپولیس و تراکتور

صاحب‌خبر -

دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی از دستگیری برخی از عوامل اصلی اخلال در نظم بازی تراکتور و پرسپولیس خبر داد.

بابک محبوب علیلو ‌از دستگیری برخی از اخلال کنندگان نظم بازی تراکتور و پرسپولیس خبر داد و اظهار داشت: قبل از شروع و حین بازی، تعدادی از عوامل اصلی تحریک‌کننده و اخلال در نظم بازی دستگیر شده‌اند و موضوع در حال پیگیری است. دستورهای لازم برای شناسایی دیگر افراد محرّک که مرتکب رفتارهای مجرمانه شده‌اند صادر شده ‌و تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.

امروز همچنین کمیته انضباطی با توجه به اتفاقات و تخلفات تماشاگران تیم تراکتور در دیدار های اخیر، قرار دستور موقت برای این تیم را صادر کرد. سایت رسمی فدراسیون فوتبال نوشت: با توجه به سوء رفتار تماشاگران منتسب به باشگاه تراکتور در دو بازی اخیر مقابل تیم های هوادار و پرسپولیس تهران و با توجه به بیم تجری و تکرار این رفتار در بازی هفته ۲۹ لیگ برتر مقابل تیم فجر سپاسی که در تاریخ ۳خردادماه سال جاری که قرار است در ورزشگاه یادگار امام برگزار شود، به منظور حفظ نظم و امنیت در راستای ماده ۱۰۰ مقررات انضباطی قرار دستور موقت مبنی بر جلوگیری از حضور تماشاگران در محل برگزاری مسابقه مذکور صادر می شود.

قرار صادره لازم الاجرا بوده و ظرف مهلت دو زور بعد از ابلاغ قابل تجدید نظرخواهی در کمیته استیناف است و تجدید نظر خواهی موجب توقف اجرای دستور موقت نخواهد بود.

شنیده می‌شود اصلی‌ترین مدرک باشگاه تراکتور برای ارائه به کمیته انضباطی، فیلم دوربین‌های مدار بسته ورزشگاه است که به خروج تیم داوری و پرسپولیس از زمین مسابقه مربوط می‌شود.

باشگاه تراکتور با استناد به فیلم‌ دوربین‌های مداربسته مدعی است، تیم داوری حدود ۲۰ دقیقه بعد از خروج از زمین، با در دست داشتن توپ در داخل راهروی ورزشگاه منتظر بازگشت پرسپولیس به داخل زمین شده اما این تیم با تصمیم خود از حضور در زمین امتناع کرده است.

همچنین باشگاه تراکتور مدعی است چند مسئول استانی نیز پس از فراهم شدن شرایط، با پادرمیانی سعی در راضی کردن تیم پرسپولیس برای بازگشت به زمین داشتند که در نهایت افشین پیروانی اعلام کرد این تیم به دلیل نبود امنیت حاضر به بازگشت به زمین نیست.

جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، بازی دو تیم تراکتور و پرسپولیس در دقیقه ۷۰ با توجه به اتفاقات رخ داده در استادیوم یادگار امام تبریز، نیمه کاره ماند.

بین آن همه اتفاق بد، حرکت ارطورل ساغلام سرمربی خارجی تراکتور از دید عموم دور مانده است. خبرورزشی امروز نوشت: ارطغرل ساغلام به عنوان سرمربی تراکتور هیچ وظیفه ای نداشت در تبریز از جان سرمربی مهمان محافظت کند اما این مربی درست مثل یک بادیگارد در کنار یحیی گل محمدی ایستاد تا به همه درس انسانیت و جوانمردی بدهد. صرف نظر از اتفاقات زشت ورزشگاه یادگار امام تبریز، این حرکت ساغلام واقعا زیبا بود. ساغلام هم حتما مثل همه ما از این صحنه‌های عجیب، کمتر دیده بود اما خالصانه و بدون این که به فکر نمایش باشد کنار یحیی قرار گرفت تا او به سلامت راهی رختکن تیمش شود. ساغلام خوب می‌دانست که گل محمدی به عنوان یک مربی هیچ گناهی ندارد اما سؤال اینجاست که اگر یک مربی ایرانی بود، در آن هیاهو و در آن جو عجیب چنین کاری را انجام می‌داد؟ همان‌طور که اشاره شد اگر ساغلام این حرکت انسانی را انجام نمی‌داد هیچ کس یقه او را نمی‌گرفت اما او در یکی از تاریک‌ترین روزهای فوتبال ایران کاری کرد که برای همیشه در ذهن‌ها می‌ماند حتی اگر همین آخر فصل از تبریز و تراکتور برود…

نظر شما