شناسهٔ خبر: 54165236 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثبت اولین زایمان گور ایرانی در پارک ملی سیاهکوه اردکان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد از ثبت اولین زایمان گور ایرانی در پارک ملی سیاهکوه اردکان در آستانه روز جهانی تنوع زیستی خبر داد.

صاحب‌خبر -

نیره پورملائی گفت: عرصه‌های طبیعی استان یزد در گذشته زیستگاه تعداد زیادی گورخر ایرانی بوده است و تخریب زیستگاه و شکار بی رویه در سال‌های گذشته نسل این گونه زیبا را به کلی در استان  منقرض نموده است.

به گفته او پس از انقراض گونه در پارک ملی سیاهکوه، معرفی دوباره و احیای جمعیت گونه به طبیعت پارک ملی سیاهکوه در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و در سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۱ فرد گور ایرانی به مرکز قرنطینه پارک ملی سیاهکوه منتقل و پس از مدتی، جمعیت مذکور در منطقه رهاسازی شد.

به گفته پورملائی در این مدت، پایش این جمعیت به منظور بررسی نحوه انتخاب زیستگاه، رفتار گونه، تغذیه، جفتگیری و نیز کیفیت و کمیت زاداوری گور‌ها به طور مستمر انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: امسال با شروع فصل زایمان گور ایرانی، در مورخ ۲۹/۰۲/۱۴۰۱ اولین کره گور ایرانی به همراه مادر خود در پارک ملی سیاهکوه به وسیله محیط بانان مشاهده شد.

پورملائی گفت: پایش وضعیت گورخر‌ها تا پایان فصل زایمان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

او گفت: با زادآوری مناسب گورخر‌های رهاسازی شده، اهداف بلند مدت طرح که همان احیای جمعیت این گونه ارزشمند به زیستگاه‌های طبیعی منطقه است، محقق می‌شود.

نظر شما