شناسهٔ خبر: 54162604 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

سفر بایدن به سئول/ اعلام آماده‌باش آمریکا برای اقدامات احتمالی پیونگ‌یانگ

مقامات آمریکایی و کره جنوبی ضمن ابراز نگرانی از آنچه که اقدامات تحریک‌آمیز پیونگ‌یانگ حین سفر جو بایدن به سئول خوانده شده، اعلام کردند واشنگتن آماده واکنش است.

صاحب‌خبر -

مقامات آمریکایی و کره جنوبی ضمن ابراز نگرانی از آنچه که اقدامات تحریک‌آمیز پیونگ‌یانگ حین سفر جو بایدن به سئول خوانده شده، اعلام کردند واشنگتن آماده واکنش است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا و «یون سوک یول» رئیس جمهور جدید کره جنوبی، امروز شنبه در سئول دیدار می کنند تا در خصوص نگرانی‌ها از آزمایش تسلیحات هسته‌ای پیونگ یانگ و در گرماگرم شیوع شدید کووید در کره شمالی گفت و گو کنند.

این نخستین سفر آسیایی بایدن از زمان ورود به کاخ سفید است که به گفته یک مقام آمریکایی بی تردید تحت  تاثیر نمایش پر زرق و برق نظامی و تهدید ضمنی دولت پیونگ یانگ قرار گرفته و کره شمالی احتمالا از این زمان برای آزمایش موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای و یا مواد منفجره هسته ای استفاده کند.

این مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود و در میان همراهان بایدن در سفر به کره جنوبی قرار دارد، به خبرنگاران گفت: ما آماده هستیم.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم در خصوص اقدامات احتمالی کره شمالی حین سفر بایدن به سئول گفت آنچه که دولت ایالات متحده به عنوان یک "اقدام تحریک آمیز" احتمالی می بیند، یک خطر واقعی است.

پرایس افزود: ما نگران هستیم که کره شمالی در طول سفر رئیس جمهوری به شمال شرق آسیا یا در روزهای پس از آن اقدامات تحریک آمیز دیگری انجام دهد.

"سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی" هم هشدار داده است که پیونگ یانگ به تازگی مراحل آماده سازی برای آزمایش هسته ای را تکمیل کرده است.

بایدن امروز شنبه پس از ورود به سئول، برای ادای احترام به گورستان سربازانی که در دفاع از کره جنوبی در طول جنگ کره کشته شدند، رفت و سپس مذاکرات و نشست مطبوعاتی مشترکی را با یون برگزار می کند.

نظر شما