شناسهٔ خبر: 54162219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند انبار کالاهای اساسی احتکار شده در استان اصفهان کشف شد

اصفهان – ایرنا – ماموران انتظامی استان اصفهان در شبانه‌روز گذشته موفق به کشف چند انبار کالاهای اساسی احتکار شده از جمله گوشت، مرغ، شکر، ماکارونی و روغن شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان، فرمانده انتظامی خمینی شهر از کشف بیش از چهار تُن روغن خوراکی به ارزش سه میلیارد ریال در عملیات ماموران این فرماندهی از یک انبار در این خطه خبر داد.

سرهنگ غلامرضا براتی افزود: ماموران کلانتری ۱۱ فرماندهی انتظامی این شهرستان پس از کسب  اطلاعات لازم با هماهنگی مرجع قضایی از انبار مذکور بازدید و چهار تُن و ۶۰۸ کیلوگرم روغن خوراکی احتکار شده به ارزش بالغ بر سه میلیارد ریال را کشف کردند.

وی اظهار داشت: انبار مذکور پُلمب و فرد مُتخلف به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف ۲ تُن شکر خارج از شبکه توزیع در نجف‌آباد

فرمانده انتظامی نجف‌آباد از کشف ۲ تُن شکر، خارج از شبکه توزیع به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ میثم گوهری آرانی افزود: ماموران انتظامی هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی خود به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و خودرو را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲ تُن شکر قاچاق فاقد مدارک قانونی کشف شد، گفت: در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف‌آباد از مردم خواست، چنانچه از احتکار کالا و کسانی که اقدام به فعالیت غیرقانونی اقتصادی می‌کنند اطلاع پیدا کردند، بلافاصله از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

 احتکار گوشت و مرغ در فروشگاه مواد غذایی فلاورجان

فرمانده انتظامی فلاورجان از کشف بیش از سه تُن مرغ و گوشت به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال که در سردخانه یک فروشگاه مواد غذایی در این شهرستان احتکار شده بود، خبر داد.

سرهنگ ایرج کاکاوند افزود: در راستای برخورد با احتکار کالاهای اساسی، مأموران پلیس فرماندهی انتظامی این شهرستان از احتکار مقدار قابل توجهی گوشت و مرغ در سردخانه یک فروشگاه موادغذایی در یکی از محلات شهرستان مطلع شدند و پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی از فروشگاه مذکور بازدید کردند که در نتیجه مشخص شد مُتصدی این واحد صنفی با تعبیه یک سردخانه درون مغازه خود اقدام به احتکار مواد غذایی کرده است.

فرمانده انتظامی فلاورجان از کشف یک تُن و ۲۹ کیلوگرم مرغ، ۲ تُن و ۵۶۰ کیلوگرم گوشت مُنجمد، ۴۶۰ کیلوگرم دُنبه و ۲۳۰ کیلوگرم ماهی مُنجمد احتکار شده از سردخانه این فروشگاه خبر داد.

وی، ارزش کالاهای کشف شده را برابر ارزیابی کارشناسان چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: فروشگاه مذکور پُلمب و مُتصدی آن دستگیر و به مرجع قضائی تحویل شد.

کشف انبار احتکار و کالای قاچاق در شهرضا

فرمانده انتظامی شهرضا از کشف روغن مایع و ماکارونی احتکار شده و کالاهای خارجی قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال در بازرسی از انباری در این شهرستان خبر داد.   سرهنگ سهراب قرقانی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی این شهرستان در پی کسب خبری مبنی بر دپوی مواد غذایی در انباری واقع در شهرستان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار داشت: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی به همراه نماینده اداره صمت و جهاد کشاورزی از انبار مذکور بازرسی کردند که در نتیجه سه هزار و ۷۹۵ کیلوگرم روغن مایع و ۲ هزار و ۵۰۶ کیلوگرم ماکارونی احتکار شده کشف شد.

 فرمانده انتظامی شهرضا افزود: همچنین در بازرسی از این انبار ۱۶۰ لیتر روغن مایع، چهار هزار و ۱۰۰ عدد ژیلت، سه هزار و ۲۴ عدد آدامس خارجی، هزار و ۲۷۰ عدد کاپوچینو، چهار هزار و ۵۶۴ عدد پودر شربت و ۲۲۶ هزار نخ انواع سیگار خارجی فاقد اسناد و مدارک مثبته گمرکی که بصورت قاچاق تهیه شده بود نیز کشف شد. سرهنگ قرقانی ارزش اقلام کشف شده را پنج میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این ییوند یک نفر دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شد.

نظر شما