شناسهٔ خبر: 54156217 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ابراز امیدواری عون به احیای روند ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی

سپیده حسینی

رئیس جمهور لبنان در دیدار با فرمانده جدید سنتکام، ابراز امیدواری کرد که میانجی آمریکایی تلاش‌های خود در تعیین مرزهای دریایی جنوب با رژیم صهیونیستی را ازسربگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، دفتر میشل عون، رئیس جمهور لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که عون روز جمعه در کاخ بعبدا میزبان ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده جدید سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا) بود که به مناسبت انتصاب در سمت جدید سفری به مناطقی که شامل ماموریت جدیدش می‌شوند، سفر داشت، در این دیدار دوروتی شیا، سفیر آمریکا در بیروت نیز حضور داشت.

عون در این دیدار از تلاش‌های آموس هوکشتاین، میانجی آمریکایی برای دستیابی به راه‌حلی در پرونده تعیین مرزهای دریایی جنوب تقدیر و تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد که او تلاش‌هاش خود را به ویژه پس از برگزاری انتخابات پارلمانی ازسربگیرد.

سفیر آمریکا در بیروت نیز در این دیدار بر اهمیت ازسرگیری مذاکرات تعیین مرزهای دریایی جنوبی تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار درباره همکاری‌های موجود میان دو ارتش آمریکا و لبنان گفتگو کردند و ژنرال کوریلا نیز بر استمرار حمایت‌های آمریکا از ارتش لبنان برای ایفای نقش خود در حفظ امنیت و ثبات در این کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور لبنان با اشاره به نقشی که ارتش آمریکا در پشتیبانی از نظامیان لبنانی ایفا می‌کند، برای این ژنرال آمریکایی موفقیت در مسؤولیت جدیدش را آرزو کرد به ویژه که این ماموریت شامل حال ۲۱ کشور منطقه می‌شود که از امنیت کمتری برخوردار هستند.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان اوایل اکتبر ۲۰۲۰ از توافق درباره چارچوب مذاکره‌ درباره تعیین مرزهای جنوب لبنان با نظارت سازمان ملل و میانجیگری تسهیل شده‌ای از سوی آمریکا خبر داده بود.

لبنان با رژیم صهیونیستی درمورد تعیین منطقه اقتصادی خود اختلاف دارد.

تاکنون پنج دوره مذاکرات غیرمستقیم برای تعیین مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی در دفتر یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان) واقع در منطقه راس ناقوره در جنوب لبنان برگزار شده است.

این پنج دوره مذاکرات از ۱۴ اکتبر ۲۰۲۰ تا ۱۴ مه ۲۰۲۱ برگزار شدند و هیات مذاکره‌کننده لبنانی در دور پنجم مذاکرات بر حق خود در مرزهای دریایی مطابق قانون دریانوردی پافشاری کرد و پس از آن مذاکرات متوقف شدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما