شناسهٔ خبر: 54155891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن وکشاورزی استان اردبیل:

طرح آمایش صنعتی، گردشگری و کشاورزی در مجلس تصویب شود

اردبیل-ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن وکشاورزی استان اردبیل خواستار تصویب طرح آمایش صنعتی، گردشگری و کشاورزی در مجلس شورای اسلامی و شناسایی قابلیت‌ها و برنامه ریزی بر اساس آن در هر یک از استان‌ها شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حسین پیرموذن روز شنبه در نشست فعالان اقتصادی اردبیل با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: اگر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های هریک از استان‌ها مشخص شود، صدور مجوزها قانونمند خواهد شد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این با تصویب آمایش صنعتی، گردشگری و صنعتی بودجه بندی مطابق قابلیت‌ها صورت می گیرد و در صورت تحقق، بخش خصوصی امیدوار به سرمایه گذاری خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن وکشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: آمایش صنعتی، گردشگری و کشاورزی سبب می‌شود هر یک از استان‌ها ادعا نداشته باشند هم در زمینه صنعت، هم در زمینه کشاورزی و هم در زمینه گردشگری سرمایه گذاری کنند.

پرداخت تسهیلات در استان‌ها تبعیض آمیز است

پیرموذن با بیان اینکه در حال حاضر بخش خصوصی با کمبود نقدینگی مواجه شده است، افزود: پرداخت تسهیلات در استان‌های محروم بر اساس منابع و درآمد است که نوعی تبعیض در استان‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک‌های استان اردبیل در  وصول پرداخت تسهیلات رتبه ۲۸ کشوری و وصول مطالبات تسهیلات رتبه اول را دارد، گفت: یکی دیگر ازمشکلات بخش خصوصی، افزایش دستمزدها است که آنها را رنج می‌دهد.

 این فعال اقتصادی گفت: دولت برای حمایت از بخش خصوصی باید بر اساس افزایش نرخ دستمزدها مشوق‌های جدید را بصورت غیر مستقیم به صنعتگران ارائه دهد.

 به گزارش ایرنا رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  عصر روز چهارشنبه برای سفری سه روزه وارد استان اردبیل شدند. در این سفر اعضای کمیسیون اجتماعی روز پنج شنبه با سفر به شهرستانهای گرمی و انگوت در شورای اداری این شهرستان حضور یافتند. بازدید از حاشیه شهر اردبیل و دو کارخانه از دیگر برنامه های اعضای کمیسیون اجتماعی در استان اردبیل بود.

روز گذشته هم اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بعد از شرکت در مراسم نماز جمعه با ایت الله سید حسن عاملی دیدار کردند.

نظر شما