شناسهٔ خبر: 54155889 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر ادبی حوزه هنری استان همدان تصریح کرد؛

انجمن های ادبی همدان در رکود/ حمایت ها قوت گیرد

همدان- مدیر ادبی حوزه هنری استان همدان با تاکید بر اینکه انجمن های ادبی استان دوران رکود خود را طی می کنند، گفت: متاسفانه هم اکنون این انجمن ها، نتوانسته اند به شکل سابق خود بازگردند.

صاحب‌خبر -

حجت یحیوی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: شعر خوب همراه ادبیات خوب، با دو بال اندیشه و تجربه تبدیل به یک شعر خواهد شد و فرد با خواندن شعر خوب می‌تواند نقش عنصر اندیشه در ماندگاری شعر را به خوبی درک کند.

وی ادامه داد: شاعران جوان زیادی در قالب شعر در استان همدان فعالیت دارند و چاپ کتاب‌های زیادی از این شعرا را می‌توان شاهد بود.

مدیر ادبی حوزه هنری استان همدان در ادامه، با بیان اینکه در قالب کلاسیک مانند غزل و شعر سپید نیز شاعران جوانان جویای نام زیادی در استان وجود دارند، تاکید کرد: هرکدام از این شعرا می‌توانند آینده شعری استان همدان را به نحو مطلوبی رقم بزنند البته اگر حمایت شوند.

یحیوی با تاکید بر اینکه انجمن‌های ادبی استان دوران رکود خود را طی می‌کنند که البته این موضوع نیز دلایل خاص خود را دارد، تشریح کرد: در این راستا، می‌توان به تأثیرات شیوع کرونا و تعطیلی این انجمن‌ها اشاره کرد.

وی با تصریح بر اینکه متأسفانه تاکنون نیز این انجمن‌ها، نتوانسته اند که شکل سابق خود را پیدا کنند، یادآور شد: به نظر بنده جلسه‌های ادبی در این زمینه نمی‌تواند تأثیر گزار باشند؛ چراکه در نهایت، این جلسه‌ها در راستای شکوفایی استعدادها قدم بر می‌دارند، اما موفقیت‌های شاعران به خود شخص، مطالعات، اتفاق‌های خلوت شاعرانه، تلاش و خلاقیت بستگی دارد.

نظر شما