شناسهٔ خبر: 54155801 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خاخام اسرائیلی: در بحث عادی سازی روابط با عربستان، فقط مسئله زمان مطرح است

ایوب حطاویان

رئیس گروه یهودی ارتدوکس "Aish Global"، مستقر در قدس اشغالی، ادعا کرد که در بحث عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان، تنها مسئله باقی‌مانده، مسئله زمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از "شبکه فلسطین الاخباریه"، شبکه ۷ عبری اسرائیل در گزارشی اعلام کرد که استفان بورگ، خاخام و رئیس گروه یهودی ارتدوکس "Aish Global"  که اخیراً به همراه رهبران تجاری یهودی از بحرین و عربستان دیدن کرده است، عربستان را "شگفت انگیز" توصیف کرد و گفت که عربستان را کشوری می‌بیند که در حال سعی برای دوری از وابستگی به نفت و تکیه بر اقتصاد چند محوری و تجارت است.

وی افزود: در حالی که ریاض هنوز توافق نامه‌های ابراهیم را برای عادی سازی روابط با اسرائیل امضا نکرده است، افرادی که در عربستان با آنها صحبت کردم گفتند که این فقط یک مسئله زمان است.

این خاخام اسرائیلی ادامه داد: ممکن است روند عادی سازی دو سال طول بکشد که این امر به دلیل محافظه کار بودن جامعه عربستان امری قابل درک است اما در نهایت هدف مشترک ما را گرد هم خواهد آورد و آن "ایران" است.

سال‌ها بود که شایعاتی مبنی بر وجود روابط پشت پرده میان اسرائیل و عربستان به گوش می‌رسید، اما سعودی‌ها بارها این موضوع را قویا تکذیب کردند.

مقامات سعودی بارها بر ایجاد یک کشور فلسطینی با پایتختی قدس شرقی تاکید و اعلام کرده‌اند که این امر پیش نیاز عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل است.

در اواسط سپتامبر ۲۰۲۰، امارات و بحرین توافقنامه‌هایی را برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موسوم به "توافق ابراهیم" در یک مراسم رسمی به میزبانی کاخ سفید در واشنگتن، پایتخت آمریکا، امضا کردند.

پس از اینکه امارات و بحرین روابط خود را با اسرائیل عادی سازی کردند، مراکش و سودان نیز به این توافقنامه پیوستند و روابط خود را به واسطه میانجیگری آمریکا با اسرائیل عادی سازی کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما