شناسهٔ خبر: 54155716 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ترکیب هیات دولت جدید فرانسه/ "کاترین کولونا" وزیر امور خارجه جدید شد

روز گذشته کاخ الیزه ترکیب دولت جدید این کشور به نخست وزیری "الیزابت بورن" را اعلام کرده و خانوم "کاترین کولونا" را به عنوان وزیر امور خارجه جدید معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه که پس از پیروزی در انتخابات برای دومین دور سکان این مسئولیت را بر عهده گرفته است روز گذشته (جمعه) ترکیب دولت جدید خود را به ریاست "الیزابت بورن"، نخستین نخست وزیر زن این کشور در 30 سال گذشته معرفی کرد.

به نوشته نشریه "دی سایت" آلمان، چندین تغییر مسئولیت در کابینه جدید دولت فرانسه اعمال شده است. کاترین کولونا، دیپلمات با سابقه و سفیر فرانسه در انگلیس وزارت امور خارجه در دولت جدید را بر عهده گرفت. وی این مسئولیت را از لودریان تحویل می گیرد که از سال 2017 سکان این مسئولیت را بر عهده دارد.

بر اساس تغییرات جدید "ریما عبداالمالک" که پیش از این به عنوان مشاور رئیس جمهور کار می کرد وزیر فرهنگ کابینه جدید شد. "پاپ ندایه" هم مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را بر عهده گرفت.

جرالد دارمانین، برونو لومیر و اریک دوپوند مورتی وزیران ارشد دولت قبل در حوزه‌های کشور، اقتصاد و دادگستری، پس از تجدیدنظر گسترده، در دولت دومین دوره ریاست جمهوری مکرون باقی مانده‌اند.

"سباستیین لوکورنو" نیز وزیر دفاع جدید فرانسه شده است که جایگزین خانم فلورانس پارلی می باشد.

وزارت محیط زیست فرانسه هم در حال تغییر ساختار است. "آملی دو مونشالین"، که قبلا وزیر خدمات عمومی بود، این سمت را بر عهده خواهد گرفت و در آینده سیاست محیط زیست فرانسه را با همکاری نزدیک با الیزابت بورن، نخست وزیر جدید، هدایت خواهد کرد.

با توجه به برگزاری 2 دور انتخابات پارلمانی فرانسه برای تعیین شمار کرسی‌های احزاب در مجمع ملی در ژوئن، هر دو جناح چپ و راست افراطی برای کاستن از اکثریت حزب مرکزگرا و میانه روی مکرون تلاش خواهند کرد.

نام اعضای دولت تازه فرانسه بر اساس سنت، توسط دستیار مکرون در دفتر ریاست جمهوری، روی پله‌های کاخ الیزه اعلام شد.

اپوزیسیون فرانسه از تغییرات کابینه جدید ناراضی بوده و به آن انتقاد وارد کردند. "مارین لوپن"، رهبر حزب راست افراطی (مجمع ملی) در توییتر نوشت: اقتصاد، امنیت، عدالت، در این حوزه ها همه وزرایی که شکست خورده‌اند مجاز به ادامه کار هستند. وی این را یک رسوایی برای فرانسه دانست.

"امانوئل ماکرون"، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در در برابر مارین لوپن پیروز شد. مجلس ملی جدید نیز در ژوئن در فرانسه انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما