شناسهٔ خبر: 54154981 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساخت بارانداز تجاری مشترک بین منطقه اقتصادی سرخس و قزاقستان

رئیس هیأت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: ساخت بارانداز تجاری و پشتیبانی مشترک با مناطق ویژه قزاقستان در دستور کار منطقه ویژه سرخس قرار داشته است.

صاحب‌خبر -

محمد رضا برهمند گفت: در حال راه‌اندازی نخستین مرکز تجاری و لجستیکی مشترک منطقه ویژه سرخس با قزاقستان هستیم که خدمات تخلیه بارگیری و پشتیبانی را در اختیار فعالان اقتصادی و صاحبان کالا قرار دهد و ابزاری برای توسعه تجارت و بازار هدف باشد.

او افزود: این برنامه بیشتر روی حمل و نقل ریلی و زنجیره تأمین نهاده، توسعه بازار، تنوع‌بخشی محصولات و بازار‌های هدف استوار است که در تمام موارد متناسب با موقعیت جغرافیایی منطقه ویژه اقتصادی سرخس این سیاست‌گذاری انجام شده است.

رئیس هیأت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: موقعیت راهبردی منطقه ویژه اقتصادی سرخس به عنوان دروازه ورودی حوزه کشور‌های مستقل مشترک المنافع (سی. آی. اس) می‌تواند در ارتقای شاخصه‌های ترانزیتی و افزایش صادرات به این حوزه‌ها به خصوص قزاقستان مهم و اثر بخش باشد.

برهمند گفت:در سیاست‌های اجرایی ما قزاقستان نقشی تعیین کننده دارد و برنامه ریزی ما در این حوزه بر حضور قدرتمند در این کشور و افزایش تعاملات با بازرگانان و سرمایه گذاران کشور قزاقستان است.

او گفت: در نظر است طی یک سال آینده زمینی چند هکتاری در سایت ریلی منطقه ویژه برای ایجاد انبار و ذخیره سازی کالا به سرمایه گذاران کشور قزاقستان واگذار نماییم و از این طریق یک بازار بزرگ را برای مراودات اقتصادی ایجاد کنیم.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس در نزدیکی نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان و ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق، ۵۳۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد. این نوار مرزی در محدوده شهرستان‌های قوچان، درگز، کلات، سرخس و صالح‌آباد خراسان رضوی واقع است.


نظر شما