شناسهٔ خبر: 54154917 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

هنرمندان، زندگی شهدای هسته‌ای را روایت کنند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هنرمندان باید، زندگی شهدای هسته‌ای را روایت کنند و با ابزار هنر رشادت‌های آن‌ها را به نمایش بگذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در آیین رونمایی از کتاب «تویی که نشناختمت»، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انرژی هسته‌ای اظهار کرد: همه شهدای انرژی هسته‌ای در تولید قدرت نرم و سخت برای مردم مؤثر بودند و نقش مهمی در بازدارندگی تهدیدهای گسترده دشمنان ایفا کردند.

وی افزود: این شهدا خیلی مظلوم بودند، زیرا پنهان زندگی کردند و دشمنان ما چشم دیدن آنها را نداشتند و عنوان کتاب «تویی که نشناختمت» عنوان برجسته‌ای برای این کتاب است، زیرا هنوز از بعضی از اسامی و پیشرفت‌ها بعد از شهادت شهید فخری‌زاده نامی برده نشده است و ما آنها را نمی‌شناسیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه چه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و چه در دوران دفاع مقدس، سرداران و امیران مشهوری داشتیم که شناخته نشده‌اند، گفت: برای مردم سوال است که این افراد چگونه به موفقیت رسیده‌اند؟ شهدای عزیز ما همچون شهید فخری‌زاده که در امتحان الهی نمرات بالایی آوردند، در مکتب امام حسین (ع) نیز دانشجوی ممتازی بودند و به سعادت ابدی رسیدند و باید هنرمندان، زندگی شهدای هسته‌ای را روایت کنند و با ابزار هنر رشادت‌های آن‌ها را به نمایش بگذارند.

قاضی‌زاده هاشمی ضمن تشکر از نشر شاهد و معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای رونمایی از کتاب «تویی که نشناختمت»، افزود: نهضت شناساندن شهدا به مردم، راه‌اندازی شده است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه شخصیت‌های حماسه‌ساز را به نسل‌های بعدی معرفی کنیم. این کتاب سترگ بخشی اندک از شخصیت دکتر فخری‌زاده بود، زیرا شهدای هسته‌ای ما وجوه مختلفی در زندگی و نقش خانوادگی به عنوان همسر و پدر دارند که قابل درس گرفتن است. این شهدا بیش از ۴۰ سال فعالیت کردند، اما ما برای آنها کاری نکردیم و باید تا فرصت هست و خانواده و همکاران و شاگردان این شهدا هستند به زندگی این شهدا پرداخت و مطالب و ظرفیت‌های آنها ثبت و ضبط شود.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که هشت سال دفاع مقدس به اندازه سال‌ها برای ما ظرفیت فکری، فرهنگی و تمدن‌سازی دارد، بنابراین باید در زمینه تبیین راه و روش شهیدان برای نسل آینده بکوشیم.

نظر شما