شناسهٔ خبر: 54154776 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در حرم حضرت معصومه(س)؛

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با جمعی از علمای هند و بنگلادش دیدار کرد

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه رابطه ایران و هند ریشه در عمق تاریخ دارد، گفت: ایران اسلامی همانطور که مورد علاقه شما و مردم هند است مورد بغض دشمنان است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی در دیدار شاه سیداحمد بخاری امام جمعه و تولیت مسجد جامع دهلی و جمعی از علمای هند و بنگلادش که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: اهل بیت (ع) درباره قم تعابیری دارند که در رابطه با هیچ جای دیگری این تعابیر نیامده است و آن این است که قم را حرم اهل بیت (ع) و مرکزی برای معارف اهل بیت (ع) دانسته اند.

وی با بیان اینکه رابطه ایران و هند ریشه در عمق تاریخ دارد، افزود: رهبر معظم انقلاب به هند نگاه و توجه ویژه ای دارند و در رابطه با نهضت مردم هند کتابی را تألیف کرده‌اند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: ایران اسلامی همانطور که مورد علاقه شما و مردم هند است مورد بغض دشمنان است و ما از این موضع خصمانه دشمنان علیه مسلمانان و ایران نه تنها ناراحت نیستیم بلکه این را نشانه حقانیت خود می‌دانیم زیرا در قرآن کریم در وصف پیامبر (ص) فرمود که ایشان نسبت به دشمنان با شدت و نسبت به مسلمانان رحیمانه برخورد می‌کرد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با جمعی از علمای هند و بنگلادش دیدار کرد

وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید بنده خدا باشید و از دشمنان و طاغوت اجتناب کنید، افزود: وظیفه همه ما و شما است که برای توسعه و تحکیم روابط و حفظ منافع دو کشور براساس اسلام و دین پیامبر اعظم (ص) تلاش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی ادامه داد: دعا وظیفه همه ما است ولی باید همراه با عمل صالح و اقدام باشد و خداوند ما را به جهاد فرا خوانده است تا با تلاش و مجاهدت در راه خدا مناسبات بین خود را تحکیم ببخشیم.

در پایان این دیدار نیز نشان حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و هدایای متبرک فاطمی توسط حجت الاسلام و المسلمین سعیدی به این هیأت از کشور هند اعطا شد.

نظر شما