شناسهٔ خبر: 54154426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار میانه: کمرنگ شدن موضوع پرورش در مدارس خطا بود

تبریز- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه یکی از خطاهای روی داده پس از دوران جنگ تحمیلی را کمرنگ شدن موضوع پرورش در مدارس عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شنبه ایرنا، مسعود سعادتی در آیین تجلیل از ۱۵۰ خانواده معظم شهید، جانبازان، آزادگان و ایثارگران فرهنگی شهرستان با اشاره به اهمیت پرورش افزود: امور پرورشی مدارس طی دوران جنگ در اوج ارزش با تاثیرگذاری بالا بود که این موضوع باید در مدارس احیا شود و به اوج برسد.

وی اضافه کرد: سنگ بنای تفکر ایثار، شهادت و از خودگذشتگی در کلاس های درس تشکیل شده و الفبای باور جامعه به ارزش‌های انقلاب در مدارس آموخته می شود که این امر نشانگر اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش و نقش معلم در جامعه است.

سعادتی افزود: معلمان آنچه را که در کلاس درس درباره جنگ، دفاع از کیان؛ ناموس و آرمان های والای انقلاب و نظام گفتند با حضور در میدان جنگ و با نثار جان خود عملی کردند.

وی تاکید کرد که معلمان و دانش آموزان به عنوان مربی و متربی در آن زمان به درستی به رسالت شان عمل کردند.

سعادتی همچنین با اشاره به نقش معلمان در دوره کرونا و ایثار و از خودگذشتگی شان به رغم ضعف ها و کمبودهای موجود در دوره کرونا گفت: آموزش مجازی در کشور ما نسبت به کشورهای هم تراز در دوران کرونا به مراتب مطلوب تر و بالاتر بود که ابتکار، خلاقیت و ایثار گری های معلمان را به نمایش گذاشته و ثابت کرد پیروی از آموزه های دوران جنگ در جامعه هنوز پابرجاست اما نیاز به تقویت دارد. 

فرماندار میانه با گرامیداشت یاد و خاطره ۲۰۵ معلم شهید و یک هزار و 800 دانش آموز شهید در سطح استان تاکید کرد: شهرستان میانه به طور ویژه در مباحث ایثار، از خودگذشتگی با وجود معلمین و دانش آموزان شهید، جانباز و ایثارگر جایگاه برتر استانی را به خود اختصاص داده است.

سعادتی در ادامه با اشاره به اجرای سرود «سلام فرمانده» و تاثیر آن در فضای فرهنگی مدارس گفت: این برنامه نشان داد که یک کار فاخر و ارزشمند فرهنگی - هنری تا چه میزان می تواند جامعه را تحت تاثیر قرار داده و روحیه شور و نشاط در دانش آموزان را برانگیزد و این مساله تاکید مجدد بر اهمیت کار پرورش و جایگاه ارزشمند تعلیم و تربیت است.

وی در پایان با اشاره به شرایط و وضعیت امروز جامعه تاکید کرد: انجام شایسته رسالتی که بر عهده تمامی ما بعنوان مدیران منتسب به دولت مردمی و عدالت محور سیزدهم گذاشته دشه، باید منجر به خدمت به مردم  و کاهش مشکلات آنها شود.

نظر شما