شناسهٔ خبر: 54154263 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیام وزیر ارشاد به جشنواره ملّی تئاتر «فتح خرمشهر»/موضوع مقاومت به زبان گویا و فرامرزی هنر به بازنمایی و تبیین درآید

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر «فتح خرمشهر » پیام داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس،  محمدمهدی اسماعیلی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر «فتح خرمشهر » پیام داد.

در متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده است:

«دفاع از ودیعه‌ها و ارزش‌های الهی و آرمان‌های والای انسانی، در ساحت متعالی و مفهوم کلیدی ِآن، یعنی «مقاومت» متجلی می‌شود و این مهم در جهان‌بینی دینی معانی و‌ مفاهیم زیباتری می‌یابد.
مبارزه برای پاسبانی از آرمان‌هایی که از سوی زیاده‌خواهان و ستمگران مورد تعدّی و تظلم  قرار می‌گیرند، تنها محدود به یک قلمرو فرهنگی خاص نیست، بلکه مولفه‌ای اثربخش، دیرپا و دوران‌ساز است که به اعتبار نقش ِ بی‌بدیل آن در حیات و زیست اجتماعی انسان، دارای قدمت و قداست و شانی بلند در روایت ایثارگری‌های انسان‌های آزاده‌ای است که در راه دفاع از ارزش‌ها سر از پا نمی‌شناسند.
موضوع مقاومت و نهضت‌ها و حرکت‌های ظلم ستیزانه در جهان امروز،  آرمانی والا و ضرورتی برآمده از قلب محرومیّت‌ها و رنج دیرپای ستمدیدگانی است که باید به حُرمت نام انسان و ارزش‌های متعالیِ او به زیباترین و تاثیرگذارترین شیوه‌ها از جمله زبان گویا و فرامرزی هنر، به بازنمایی و تبیین درآید.
 
در این میان، ظرفیت‌های گسترده هنر نمایش، بستر شایسته و محمل درخوری است که می‌تواند این حقیقت بزرگ را به درستی و هنرمندانه در ذهن و اندیشه مخاطب ِتشنه فضیلت به تصویر کشد.
«بیست و چهارمین جشنواره ملّی تئاتر مقاومت - فتح خرمشهر »، فرصت مغتنمی است تا ادبیّات و هنر مقاومت، به جلال و کمال ِهرچه بیشتر، این مفهوم ِ بلند را در متن و محتوای نمایشنامه‌ها و اجرای تاثیرگذار آن، به میدان و عرصه تماشای مردم عزیز ایرانِ اسلامی بیاورد و نظریه حرکت‌بخش ِ مقاومت را به ویژه با عنایت به نگاه حکیمانه رهبر معظّم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی) و نگاه دولت مردمی، در رسانه توانمند هنر نمایش، به زیبایی و ماندگاری، روایت کند.
با این امید، مزید توفیقات پیشکسوتان وزین و جوانان آتیه‌مند ِحاضر در این جشنواره را از درگاه خداوند متعال مسالت نموده و برای تمامی دست اندرکاران این رویداد ناب ِمعنوی-هنری، سلامتی و سربلندی آرزومندم.
 
محمدمهدی اسماعیلی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

انتهای پیام/

نظر شما