شناسهٔ خبر: 54154052 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار ایلام مطرح کرد

بازگشایی بازارچه هلاله شمالی با هدف اشتغال زایی

استاندار ایلام گفت:صادرات از مرز هلاله شمالی به عراق و بازگشایی این مرز در بحث اشتغال، تولید و تثبیت پنج هزار نفر جمعیت مرزی استان بسیار مهم و اثر گذار است.

صاحب‌خبر -

حسن بهرام نیا، هدف اصلی راه اندازی بازارچه هلاله شمالی را اشتغال زایی و کمک به معیشت مردم استان اعلام کرد و گفت: صادرات از مرز هلاله شمالی به عراق و بازگشایی این مرز در بحث اشتغال، تولید و تثبیت پنج هزار نفر جمعیت مرزی استان بسیار مهم و اثر گذار است.

او گفت: با توجه به قرارداد‌هایی که بین تجار ایرانی و عراقی منعقد شده است انشاءالله بعد از ایجاد زیرساخت‌ها، صادرات و مراودات تجاری نیز از سر گرفته می‌شود.

بهرام نیا با اشاره به زیرساخت‌های مرز هلاله شمالی و اقدامات انجام شده در این راستا، گفت: تعدادی کانکس در محل بازارچه مستقر شده، برق به صورت ژنراتور تامین شده، آب بصورت تانکر سیار فراهم است و فیبر نوری نیز در دست اقدام بوده و جاده‌ای هم به طول دو و نیم کیلومتر احداث شده و محل بازارچه هلاله شمالی نیز زیر سازی و تسطیح شده است.

استاندار ایلام گفت: باید در طول ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان، ده‌ها معبر و بازارچه مرزی این چنینی برای توسعه صادرات و دیگر مراودات تجاری ایجاد کنیم که در وهله نخست، اولویت اصلی ما سه مرز هلاله شمالی، چنگوله و چیلات است.

او گفت: امروز تنها بازارچه‌ای که در استان فعال شده بازارچه هلاله شمالی است و تلاش داریم مرز چیلات و چنگوله را نیز بازگشایی کنیم.

استان دیاله عراق دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است که در ۲۱۱ کیلومتری استان ایلام واقع شده و بدلیل اشتراکات فرهنگی و مذهبی، مسئولان درصدد افزایش مراودات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بین این دو استان هستند.

نظر شما