شناسهٔ خبر: 54152826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۲ شهرستان مازندران در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفتند

ساری - ایرنا - بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مناطق آبی مازندران به ۱۲ شهرستان افزایش یافت و در حال حاضر پس از گذشت حدود سه ماه مجددا تعداد مناطق آبی کرونایی از زرد پیشی گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،براساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، روند افزایشی تعداد شهرستان های آبی در مازندران برای چهارمین هفته متوالی در این استان ادامه دارد و در حال حاضر از ۲۲ شهرستان مازندران ۱۲ شهرستان در وضعیت عادی کرونایی قرار دارند.

آخرین بار در تاریخ ۱۹دی ماه ۱۴۰۰ بود که مازندران یکپارچه آبی شد  ولی  پس از یک دوره ۱۵ روزه و با گسترش سویه اومیکرون رنگ زرد کرونایی در تاریخ ۴ بهمن ماه به جغرافیای مازندران بازگشت و در کمتر از ۴ روز تعداد رنگ های  زرد مازندران به ۱۳ شهرستان افزایش یافت و رفته رفته با روشن شدن چراغ های نارنجی و قرمز کرونایی ، رنگ آبی از مازندران محو شد.

در تاریخ ۶ فروردین ماه امسال پس از عبور  از  قله پیک ششم و افزایش میزان واکسیناسیون در مازندران باردیگر وضعیت عادی کرونایی به مازندران بازگشت و رنگ آبی در نقشه  کرونایی این استان پدیدار گشت  و  در نهایت  در تاریخ دوم اردیبهشت ماه امسال  رنگ نارنجی و قرکز کرونایی  با تغییر رنگ شهرستان رامسر از مازندران خارج شد و تنها دو رنگ زرد و آبی کرونایی در جغرافیای مازندرن باقی ماند و طی چهار هفته  اخیر تعداد شهرستان های آبی مازندران از  ۴ شهرستان به ۱۲ شهرستان  افزایش یافت. 

طبق ارزیابی وزارت بهداشت علاوه بر شهرستان های بابل، بابلسر، نور، نوشهر و تنکابن ، قایمشهر ، آمل، محمودآباد، چالوس و بهشهر که از  هفته گذشته در وضعیت  عادی قرار داشتند  دو شهرستان نکا و جویبار نیز  به رنگ آبی کرونایی در آمدند.

 نکته قابل توجه در رنگ بندی کرونایی مازندران تغییر وضعیت مرکز استان است که بر خلاف سایر شهرستان های استان با روند افزایشی کرونایی مواجه بوده است و طبق آخرین ارزیابی وزارت بهداشت این شهرستان از وضعیت آبی کرونایی خارج و وارد رنگ زرد کرونایی شد. 

در حال حاضر بنابر آخرین ارزیابی وزارت بهداشت ۱۰ شهرستان ساری، گلوگاه، میاندرود، سیمرغ،  سوادکوه ، سوادکوه شمالی، فریدونکنار، عباس آباد، کلاردشت و رامسر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی عادی است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آماربیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای نسبتا پرخطر محسوب می شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفراز میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند.

۱۲ شهرستان مازندران در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفتند

 شمار بیماران بستری کرونایی در مازندران نصف شد

آمارهای روزانه مربوط به کرونا در مازندران  از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون  روند کاهشی را در پیش گرفته است  به گونه ای که  براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تعداد بیماران بستری در اولین روز از اردیبهشت ماه  امسال ۱۳۱ نفر بوده است ولی اکنون پس از گذشت یک ماه تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان  به ۷۲ نفر رسیده که کاهش ۴۶ درصدی را نشان می دهد.

طبق گزارشات علوم پزشکی بابل و مازندران مجموع بیماران کرونایی شناسایی و بستری شده در طول یک ماه اخیر نیز روند کاهشی داشته است به طوریکه تعداد مجموع بیماران  شناسایی و بستری شده در طول یک هفته منتهی به ۲ اردیبهشت  ۲۴۷ نفر  ثبت شد و  این تعداد در  اولین هفته اردیبهشت ماه به ۲۵۱ نفر رسید و در حال حاضر  پس از گذشت سه هفته و در آخرین هفته اردیبهشت به ۱۷۶ نفر کاهش یافت. 

همچنین در هفته ای که گذشت در روز سه شنبه  ( ۲۷ اردیبهشت ماه) تعداد بیماران بستری شده در زیرمجموعه علوم پزشکی بابل برای نخستین بار در طول شیوع بیماری کووید ۱۹  تک رقمی شد به ۶ نفر رسید.

نکته امیدوارکننده دیگر در آمارهای کرونایی مازندران کاهش بی سابقه آمار مرگ‌های کرونایی در استان است. از یکم اردیبهشت تا امروز فقط ۲ نفر در مازندران بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت و در ۲۸شبانه‌روز دیگر هیچ مورد مرگ ناشی از کرونا در بیمارستان‌های مازندران ثبت نشد.

نظر شما