شناسهٔ خبر: 54151935 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمریکا بار دیگر خواستار تحقیق در مورد شهادت شیرین ابوعاقله شد

نیویورک - ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر اعلام کرد که واشنگتن خواستار تحقیق درباره شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره به دست نظامیان رژیم صهیونیستی است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش رسانه های بین المللی، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر جمعه به وقت محلی در نشست خبری تلفنی با خبرنگاران در خصوص تحقیقات درباره شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره به دست نظامیان صهیونیستی نیز گفت که واشنگتن  درخواست خود را برای انجام تحقیقات "کامل و شفاف" درباره قتل شیرین ابوعاقله، روزنامه نگار آمریکایی - فلسطینی را تکرار می کند  و هرگونه تحقیق باید شامل پاسخگویی باشد.

به گزارش ایرنا، شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره قطر، چهارشنبه هفته گذشته هنگام پوشش خبری در پی یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه پناهندگان جنین در کرانه باختری اشغالی توسط نیروهای مسلح اسرائیل هدف گلوله قرار گرفت. وی کلاه و جلیقه‌ای به سر داشت که به وضوح او را به عنوان یک روزنامه نگار معرفی می‌کرد.

الجزیره در این باره نوشت: ابو عاقله که از سال ۱۹۹۷ با این شبکه کار می‌کرد، حین پوشش خبری عملیات یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به جنین با گلوله‌های جنگی و واقعی نظامیان صهیونیست به سمت وی شهید شد. 

بسیاری از کشورها، نهادها و سازمان‌های بین المللی در واکنش به قتل ابوعاقله با محکوم کردن این جنایت صهیونیست‌ها، خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی در قبال این وحشیگری و انجام تحقیقات در این باره شده‌اند.

در همین حال رژیم صهیونیستی تحقیقات درباره جنایت قتل «شیرین ابوعقله» خبرنگار شبکه الجزیره که به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر در جنین به شهادت رسید را لغو و اعلام کرد که هیچ قصدی برای گشودن پرونده تحقیقات درباره کشته شدن این روزنامه نگار ندارد.

الکساندریا اوکاسیو کورتز عضو مجلس نمایندگان آمریکا در یک ویدئوی اینستاگرامی گفته است که ارتش رژیم صهیونیستی با کمک مالی آمریکا، شیرین ابوعاقله روزنامه‌نگار الجزیره را به قتل رسانده است.

به گزارش جمعه شب ایرنا از اورشلیم پست، این عضو مجلس نمایندگان آمریکا افزود: من فکر می‌کنم توجه به آنچه برای شیرین ابوعاقله اتفاق افتاده است، اهمیت دارد. او که یک روزنامه نگار کهنه کار و شهروند آمریکا بود، توسط نیروهای اسرائیلی به قتل رسید.

اوکاسیو کورتز ادامه داد: مالیاتی که ما پرداخت می‌کنیم به این اقدامات اسرائیل کمک می‌کند، ما در آمریکا حتی نمی‌توانیم بیمه دریافت کنیم اما در این اقدامات شریک می‌شویم. باید یک خط قرمز ایجاد کنیم.

این عضو مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به بمباران سال گذشته ساختمان رسانه‌ها در نوارغزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: یک ساختمان کامل رسانه‌ها سال گذشته بمباران شد. این اقدامات نباید بدون رضایت آمریکا انجام شوند.

اوکاسیو کورتز گفت که اعتقاد به اینکه فلسطینیان دارای حقوق انسانی هستند، یهودی ستیزی خوانده می‌شود.

رشیده طلیب نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در گفت وگوی اختصاصی با شبکه "الجزیره" قطر اظهار کرد: آمریکا برای کمک به اسرائیل باید این (رژیم ) را به احترام به حقوق بشر وادار کند.

این عضو نمایندگان آمریکا افزود: از درخواست برای انجام تحقیقات در کشته شدن ابوعاقله حمایت می کنیم و آمریکا باید خود برای رسیدن به حقیقت تحقیقی درخصوص مرگ این خبرنگار انجام دهد.

وی همچنین خبر داد که ۱۰ تن از اعضای کنگره آمریکا به نامشان هیچ اشاره‌ای نکرده است، خواستار تحقیقات درخصوص کشته شدن ابوعاقله شدند.

طلیب درعین حال گفت که حوادث خشونت آمیزی که طی خاکسپاری ابوعاقله رخ داد، یک اقدام دهشناک بود و نباید اجازه داد تا این حادثه بار دیگر تکرار شود.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا عصر جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران  در پاسخ به این سوال که آیا حمله نظامیان اسرائیلی به فلسطینیان شرکت کننده در مراسم تشییع پیکر شیرین ابوعاقله و ممانعت از شرکت آنها در راهپیمایی را محکوم می‌کند؟ بدون محکوم کردن اقدام نظامیان صهیونیست گفت که باید تحقیقات صورت گیرد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: من همه جزئیات را نمی‌دانم، اما می‌دانم باید تحقیقات در این رابطه صورت بگیرد.

نظر شما