شناسهٔ خبر: 54151768 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ایلان ماسک تعرض به مهماندار زن هواپیما را رد می‌کند | سهام تسلا سقوط می‌کند

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا ادعاهای به گفته او «کاملا دروغین» درباره تعرض‌ جنسی‌اش به یک مهماندار هواپیما در یک جت خصوصی در سال ۲۰۱۶ را رد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز سهام شرکت خودروسازی برقی تسلا روز جمعه در میانه انتشار اخبار درباره این ادعای سوءرفتار جنسی به همراه اظهارات سیاسی ماسک که ممکن است به برند تسلا و فروش آن آسیب بزند، بیش از ۱۰ درصد سقوط کرد.

سایت خبری «بیزنس اینسایدر» روز پنجشنبه گزارش کرد که ماسک که صاحب شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس هم هست در سال ۲۰۱۸ رقمی معادل ۲۵۰ هزار دلار را برای فیصله یافتن یک ادعای تعرض جنسی از طرف یک زن مهماندار جت خصوصی نامبرده‌نشده پرداخته است. این مهماندار از جمله مدعی شده بود که ماسک خودش را در برابر او برهنه کرده است و در برابر قول خرید یک اسب برای او خواسته است «کارهای بیشتری» در طول ماساژ حین پرواز برای او انجام دهد.

این مهماندار مدعی است که اجتناب او از قبول پیشنهاد ماسک فرصت کار در شرکت اسپیس‌ایکس را از او گرفته و او را مجبور کرده است در سال ۲۰۱۸ وکیل بگیرد.

«بیزنس اینسایدر» در گزارشش مدعی شده است که شرکت اسپیس‌ایکس در سال ۲۰۱۸ رقمی ۲۵۰۰۰۰ دلاری به این مهماندار زن پرداخته است تا مانع از شکایت او درباره این ادعاها شود و او را به امضای یک توافق‌نامه رازداری ترغیب کند که مانع از صحبت او در این باره شود.

این مقاله از یک شخص نامبرده‌نشده که گفته بود دوست این مهماندار پرواز است، نقل قول کرده بود. این دوست بیانیه‌ای را تهیه کرده بود که بخشی از فرآیند فیصله خصوصی این موضوع بوده است.

ماسک در ساعات پایانی روز پنجشنبه در توئیتی ادعای این زن مهماندار درباره برهنه‌شدنش را رد کرد و او را به چالش طلبید.

«بیزنس اینسایدر» می‌گوید به درستی گزارشش که بر اساس اسناد و مصاحبه‌ها است، اطمینان دارد.

تحلیل‌گران بازار می‌گویند ادعاهای سوءرفتار جنسی از دیدگاه روابط عمومی بالقوه آسیب‌رسان هستند و علاقه خریداران را می‌کاهد.

افت قیمت سهام تسلا در روز جمعه باعث از دست رفتن ۶۶ میلیارد دلاری ارزش آن در بازار شد و  قیمت سهام آن را در پایین‌ترین قیمت از ماه اوت گذشته قرار داد.

سهام تسلا از ابتدای ماه آوریل (اواخر فروردین) از هنگامی که طرح ماسک برای خرید شرکت توییتر نگرانی‌هایی درباره عدم تمرکز او بر تسلا ایجاد کرد و از هنگامی که قرنطینه‌های کرونا در چین به تولید خودروهای تسلا در چین آسیب زد، به شدت سقوط کرده است.

ماسک در میانه تلاشی مداوم برای خرید شرکت توییتر است، روز چهارشنبه گفته بود از این بعد به جای دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان رای خواهد داد و پیش‌بینی کرده بود «یک کارزار ترفندهای کثیف»  بر ضد او به دنبال آن رخ دهد.

ماسک در توئیت اولیه‌اش در عصر پنجشنبه اشاره خاصی به اتهامات مقاله «بیزنس اینسایدر» نکرده و نوشته بود:‌«حملات بر ضد من باید از دیدگاهی سیاسی نگریسته شود.- این دستور بازی (نفرت‌انگیز) استاندارد آنها است- اما هیچ چیز مرا از مبارزه برای کی آینده خوب و حق شما برای آزادی بیان باز نخواهد داشت.»

او همچنین توئیت کرده بود که این مقاله به قصد جلوگیری از تصاحب توییتر بوسیله او نوشته شده است.

نظر شما