شناسهٔ خبر: 54151623 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آزوفستال تحت کنترل کامل روسیه قرار گرفت

وزارت دفاع روسیه از تسلیم شدن آخرین سربازان اوکراینی و تسلط کامل نیرو‌های روس بر «کارخانه آزوفستال» آخرین سنگر اوکراین در ماریوپل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گفته «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیرو‌های روسی کنترل کامل کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپول را به دست گرفته‌اند. گفته می‌شود تأسیسات زیرزمینی این کارخانه تولید فولاد هم در کنترل روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک، کوناشنکوف گفت: «آخرین گروه از جنگجویان گردان آزوف اوکراین که متشکل از ۵۳۱ نفر بودند، تسلیم شدند. در مجموع، ۲ هزار و ۴۳۹ جنگجوی آزوف و سرباز اوکراینی که در کارخانه آزوفستال مخفی شده بودند از ۱۶ مه روند تسلیم شدن را آغاز کرده اند.»

گفتنی است ماریوپل از مدت‌ها پیش در محاصره روسیه است و کارخانه آزوفستال اوکراین آخرین سنگر نیرو‌های اوکراینی در این شهر بود. گفته می‌شد به خاطر وسعت کارخانه و معماری آن، روسیه توانایی نفوذ در آن را نخواهد داشت. اکنون با تصرف کامل آزوفستال، ماریوپول تحت کنترل روسیه قرار گرفته است.

پیش از آغاز جنگ، «آزوفستال» یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های فولاد اوکراین بود و بخش مهمی از صادرات این کشور را تأمین می‌کرد.

بندر ماریوپل اوکراین از ابتدا یکی از اهداف کلیدی روسیه بوده است. تصرف این شهر به روسیه اجازه می‌دهد یک کریدور زمینی از مرز روسیه تا شبه‌جزیره کریمه ایجاد کند. افزون بر این ماریوپل مزایای دیگری مانند دسترسی به دریا و تعداد زیادی کارخانه را داراست.

نظر شما