شناسهٔ خبر: 54149419 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

بررسی آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

اقتصادنیوز: طبق اعلام کارشناسان پس از بهره برداری از طرح بزرگ انتقال آب به دریاچه ارومیه سالانه تراز دریاچه حدود یک متر افزایش خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، احمد وحیدی وزیر کشور همراه جمعی از مسوولان از دریاچه ارومیه بازدید کرد و از آخرین وضعیت طرح‌های انتقال آب همچون طرح بزرگ انتقال آب از جنوب استان آذربایجان‌غربی به پیکره این دریاچه مطلع شد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی عصر جمعه در حاشیه این بازدید با بیان اینکه طرح بزرگ انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه از سه قسمت تشکیل شده است، گفت: سد کانی سیب، تونل ۳۶ کیلومتری و خط انتقال ۱۴ کیلومتری مسیر منتهی به دریاچه ارومیه همان سه قسمتی است که پکیج انتقال آب را تکمیل می‌کند.

یاسر رهبردین افزود: کل پکیج انتقال آب از جنوب استان به دریاچه ارومیه حدود ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در رابطه با میزان اعتبار لازم برای اتمام این طرح، بیان کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان برای بهره برداری از این طرح اعتبار نیاز است که با لحاظ بدهی ۲۰۰ میلیارد به پیانکار، سرجمع به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز نداریم.

وی با بیان اینکه پس از بهره برداری از این طرح سالانه حدود ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب به پیکره دریاچه ارومیه وارد خواهد شد، افزود: تمام این مقدار تنها بخشی از آب مازادی است که از کشور خارج می‌شود.

رهبردین گفت: طی جلسه‌ای در هیات دولت اعلام شد که معاون اول رییس جمهور دستور تامین اعتبار برای اتمام این طرح را صادر کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام کارشناسان پس از بهره برداری از طرح بزرگ انتقال آب به دریاچه ارومیه سالانه تراز دریاچه حدود یک متر افزایش خواهد یافت.

نظر شما