شناسهٔ خبر: 54146981 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آمریکا با موشک های ضد کشتی به دنبال شکستن محاصره اوکراین توسط روسیه است

صاحب‌خبر -
آمریکا با موشک های ضد کشتی به دنبال شکستن محاصره اوکراین توسط روسیه است

خبرگزاری آریا- مقامات آمریکایی گفتند که کاخ سفید در حال کار برای ارائه موشک های ضد کشتی پیشرفته به اوکراین برای کمک به شکستن محاصره دریایی روسیه است، دراین میان نگرانی هایی مبنی بر اینکه سلاح های قوی تر که می توانند کشتی های جنگی روسیه را غرق کنند، می تواند درگیری را تشدید کند؛وجود دارد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛اوکراین اعلام کرده است که خواهان توانایی‌های نظامی پیشرفته‌تر آمریکا فراتر از انباشت توپخانه، موشک‌های جاولین، استینگر و سایر سلاح‌های کنونی است. به عنوان مثال، لیست کیف شامل موشک هایی است که می تواند نیروی دریایی روسیه را از بنادر دریای سیاه دور کند و به ازسرگیری صادرات غلات و سایر محصولات کشاورزی در سراسر جهان اجازه دهد.

مقامات کنونی و سابق ایالات متحده و منابع کنگره به موانعی برای ارسال سلاح‌های دوربردتر و قوی‌تر به اوکراین از جمله نیاز به دوره‌های آموزشی طولانی، مشکلات در نگهداری تجهیزات، یا نگرانی از اینکه نیروهای روسی ممکن است سلاح‌های آمریکایی را تصرف کنند، و همچنین ترس از تشدید درگیری ها اشاره کرده‌اند.

اما سه مقام آمریکایی و دو منبع کنگره گفتند که دو نوع موشک ضد کشتی قدرتمند، «هارپون» ساخت «بوئینگ» و «ناوال استرایک» ساخت شرکت «کنگسبورگ و ریتون» در حال حاضر در دست بررسی هستند. برای ارسال مستقیم به اوکراین یا از طریق حمل و نقلاز طریق اروپا و آن کشورهایی که آن موشک ها را دارند.

مقامات آمریکایی و منابع کنگره گفته اند که کشورهای کمی مایل به ارسال موشک های هارپون به اوکراین هستند. یک مقام آمریکایی گفت، اما هیچ کس نمی‌خواهد اولین یا تنها کشوری باشد که این کار را انجام می‌دهد، زیرا از اقدام تلافی‌جویانه روسیه در صورت غرق شدن یک کشتی با موشک "هارپون"نگرانند.

نظر شما