شناسهٔ خبر: 54146789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

وزیر راه: کریدور بزرگراهی غرب کشور تا سال آینده در آذربایجان‌غربی به اتمام می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۷۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه‌ و حمل و نقل ریلی آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده است که در جریان سفر ریاست جمهوری این اعتبار تخصیص می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، رستم قاسمی در بازدید از کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بخش قابل توجهی از این اعتبار برای تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در این استان هزینه می‌شود.
وی ادامه داد: کریدور بزرگراهی غرب کشور یکی از محورهای مهم کشور است که ما را به پنج پایانه مهم کشور متصل می‌کند.
وزیر راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بهره‌برداری از این طرح مزیت ترانزیت مهمی است که تحول بزرگی در کل کشور فراهم می‌کند.
قاسمی بیان کرد: بخش‌های کمی از این طرح در آذربایجان‌غربی باقی مانده و عملیات اجرایی پروژه در حال انجام است.
وی تاکید کرد: با تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان آذربایجان‌غربی تا سال آینده به اتمام می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این بازدید گفت: حوزه راهسازی مطالبه اصلی مردم این استان است و تنها راه پیشرفت و کاهش تلفات جاده‌ای توجه به بخش راه است.
سید محسن حمزه‌لو بیان کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی ۵۶۳ کیلومتر است و تاکنون ۷۸ درصد از این محور زیربار ترافیک رفته است.
وی تاکید کرد: بر اساس برنامه امسال نیز، ۵۱ کیلومتر از کریدور بزرگراهی در استان زیر بار ترافیک می‌رود.

وعده رفع عقب‌ماندگی‌های حوزه راه و حمل و نقل آذربایجان‌غربی

قاسمی در یکی از برنامه‌های خود از راه آهن ارومیه بازدید کرد و علاوه بر دادن وعده حل مشکلات این راه آهن، از راه اندازی قطار ارومیه به مشهد خبرداد.

وی اضافه کرد: کمبود لوکوموتیو و راه کوهستانی مراغه تا ارومیه و همچنین قیمت بلیت قطار باعث شده است تا ظرفیت های راه آهن ارومیه به درستی بهره برداری نشود.

وی با اشاره به اینکه اعتبار خوبی را در اولین سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی برای راه آهن ارومیه در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: سرمایه گذاری های خوبی در حدود بالای ۴ هزار میلیارد تومان به راه آهن ارومیه جذب شده است که می بایست این مبلغ حفظ و به درستی صرف نواقصات راه آهن شود.

قاسمی عنوان کرد: با اضافه شدن چندین لوکوموتیو به راه آهن ارومیه، زمان سفر مراغه به ارومیه از ۱۴ ساعت به ۸ ساعت کاهش یافته و می توان گفت قطار مستقیم ارومیه به مشهد به زودی راه اندازی می شود.

اعلام آغاز عملیات ساخت ۴۰ هزار واحد نهضت ملی در استان

وزیر راه در ادامه با اعلام اینکه ۱۸۰۰ نفر از متقاضیان مسکن ملی که پول واریز کردند و مشکلی در تامین زمین برای ۱۰ هزار نفر ثبت نامی وجود ندارد، گفت: عملیات ساخت ۴۰ هزار و ۵۴۵ واحد نهضت ملی در آذربایجان‌غربی آغاز شد.

قاسمی افزود: مقرر شده است ۴ میلیون مسکن در ۴ سال ساخته شود که عملیات ساخت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در کشور آغاز شده که برنامه ریزی شده تا پایان مرداد عملیات اجرایی ۲ میلیون واحد به اتمام برسد.

48

نظر شما