شناسهٔ خبر: 54146665 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

۵۰ درصد هزینه سبد خانوار مربوط به مسکن است/ وجود ۸ میلیون مستأجر

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد هزینه سبد خانوارها در کشور مربوط به مسکن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  قدس آنلاین رستم قاسمی ظهر جمعه در آئین در آئین بهره‌برداری از پالایشگاه قیر ارومیه اظهار کرد: اکنون در سطح کشور ۸ میلیون مستأجر داریم، حدود ۵۰ درصد از هزینه سبد خانوار مربوط به مسکن است که تصمیم داریم در این ۴ سال به طور میانگین سالانه یک میلیون واحد مسکن بسازیم.

وی با تاکید بر اینکه در نهضت ملی مسکن هدف اصلی صرفاً خانه‌سازی نیست بلکه شهرسازی است و تصمیم داریم، افزود: ما در وزارتخانه در ۲ حوزه راه و مسکن مشغول خدمت هستیم، در حوزه مسکن طبق نیاز مردم و تعهد دولت سالانه یک میلیون مسکن باید بسازیم.

قاسمی افزود: استان آذربایجان غربی در تأمین زمین جهت ساخت مسکن جزو استان‌های پیش‌رو است و عملیات اجرایی بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن شروع شد که تقریباً به میزان نصف نیازهای ۴ ساله‌ی مردم ثبت نام کننده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پیشرفت در تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان غربی بسیار خوب و قابل قبول است و امیدواریم با سرعت بیشتر مساکن مدنظر تأمین شود.

وی بیان کرد: وضعیت راه‌های استان چندان مناسب نیست و یک عقب ماندگی در مقایسه با شاخص‌های کشوری دارد. که با اختصاص اعتبار مدنظر در این سفر ریاست جمهوری امیدواریم تحول خوبی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: امیدواریم در حوزه‌ی راهسازی نیز مانند گذشته شاهد پیشرفت خوبی باشیم، در این شرایط اقتصادی جامعه جذب سرمایه گذار کار آسانی نیست اما اداره کل راه و شهرسازی اقدامات خوبی انجام داده است. پالایشگاه قیر ارومیه مجهز به نسل سوم نیز نقش خوبی در توسعه و بهسازی راه‌های استان می‌تواند داشته باشد که امیدواریم برای استان پر خیر و برکت باشد.

وی با اشاره به ایجاد تغییرات در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و مقایسه آن با مساکن مهر، گفت: با تجاربی که در مسکن مهر کسب شد سعی کردیم یک تغییر و تحول اساسی در پیشبرد و اجرایی طرح نهضت ملی پیش بگیریم. در نهضت ملی مسکن هدف اصلی صرفاً خانه‌سازی نیست بلکه شهرسازی است و تصمیم داریم برای مردم زمینه استفاده از تمامی امکانات در بخش‌های بهداشتی، آموزشی و ورزشی و حمل و نقل فراهم شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها:

نظر شما