شناسهٔ خبر: 54145001 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

یک مسئول خبرداد؛

اجرای طرح یاریگران زندگی جهت مبارزه با مواد مخدر در لرستان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در لرستان گفت: اجرای طرح یاری‌گران زندگی در آموزش و پرورش از برنامه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، اردشیر صفاپور در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان  با بیان اینکه موضوع معتادان متجاهر در استان باید تعیین تکلیف شود، اظهار داشت: موضوع معتادان متجاهر را باید به سرانجام برسانیم، زیرا این افراد علاوه بر وجود بیماری‌های اچ آی وی و هپاتیت، شهر را به لحاظ فرهنگی و اجتماعی تحت تاثیر قرار می‌دهند، از طرفی وجود معتادان متجاهر باعث سرقت‌های خرد هم می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در لرستان مهمترین و اساسی‌ترین موضوع را تجهیز و تکمیل مراکز ماده ۱۶ و تبصره دو عنوان کرد و گفت: ما در مرکز استان یک مرکز ماده ۱۶ تحت مدیریت بهزیستی و یک مرکز ماده ۱۶ تحت مدیریت سپاه برای آقایان و تبصره ۲ برای زنان داریم.

وی افزود: موضوعی که باید توجه کرد این است که شورای هماهنگی در همین حد می‌تواند موضوع را مدیریت کند، این در حالی است که ما ۱۲۰۰ معتاد متجاهر در استان داریم که خواسته فرمانداران و مسئولان شهرستان‌ها و مردم جمع‌آوری و نگهداری این معتادان متجاهر است.

صفا پور در ادامه خاطرنشان کرد :تشکیل سه کمیته حقوقی قضایی، مقابله با عرضه و کمیته فرهنگی و پیشگیری، به مزایده گذاشتن ۲۷ خودرو و واگذاری ۱۶ خودرو به سازمان‌های کاشف از جمله اقدامات انجام شده است.

وی برگزاری کلاس‌های آموزش در فضای مجازی برای جمعیت هلال احمر که ۹۰۰ نفر در آن شرکت کردند را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در لرستان بر استفاده از ظرفیت خیران تاکید کرد و گفت: ما در استان درخصوص استفاده از ظرفیت خیران با مشکل مواجه هستیم، موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد.

صفاپور بیان کرد: مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر، درمان معتادان متجاهر، شناسایی اموال قاچاقچیان، اجرای طرح یاری‌گران زندگی در آموزش و پرورش از برنامه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان بیان کرد: سال ۹۱ مرکز نور در شهرک باباعباس افتتاح و بنابر مصوبه شورای برنامه ریزی حدود هفت هکتار زمین که شامل مرکز اداری نور و مهمانسرا است به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان واگذار شد.

نظر شما