شناسهٔ خبر: 54144937 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

گزارش سایت کنفدراسیون والیبال آسیا از دیدار پیکان و سانتوری در فینال مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا

سایت کنفدراسیون والیبال آسیا با انتشار گزارشی به استقبال دیدار نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۲ بین تیم‌های پیکان ایران و سانتوری ژاپن رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، سایت کنفدراسیون والیبال آسیا نوشت، فینال مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۲ زمانی به اوج خود رسید که پیکان شکست ناپذیر روز جمعه در دیدار فینال پر هیجان مورد در سالن آزادی به مصاف سانتوری سان بردز خواهد رفت.

پیکان دارنده مدال برنز باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۰ و سانتوری سان بردز قهرمان لیگ برتر ژاپن، روز پنج شنبه در نیمه نهایی برابر رقبای خود پیروزی شدند. پیکان با کامبکی حماسی ۳ بر یک مقابل تاراز وی سی قهرمان لیگ ملی قزاقستان، پیروز شد و سانتوری هم در چهار ست دراماتیک شهداب یزد، قهرمان لیگ ایران را شکست داد.

پیکان جنگنده روز پنجشنبه دفاع فوق العاده‌ای را به نمایش گذاشت و با ترکیبی قدرتمند از حمله و دفاع، یک برد عالی ۳ بر یک (۳۴-۳۶، ۲۵-۱۷، ۲۵-۲۱، ۲۵-۱۷) برابر تاراز به دست آورد تا یک قدم به کسب هشتمین عنوان قهرمانی باشگاه‌های آسیا نزدیک‌تر شود و همچنین با تحمیل باخت ناامیدکننده‌ای به تیم قزاقستان این تیم را از کورس قهرمانی کنار بزند.

دیدار روز جمعه برای پیکان، هشتمین فینال آن‌ها در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا خواهد بود. آخرین قهرمانی آن‌ها به سال ۲۰۱۱ در اندونزی بازمی‌گردد، زمانی که آن‌ها در مسابقه نهایی راحت آلماتی قزاقستان را با نتیجه ۳-صفر مات و مبهوت کردند.

پیکان در دیدار پایانی باید به مصاف سانتوری سان بردز برود که در دیگر دیدار نیمه نهایی در چهار ست سخت با نتایج ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۱ مقابل شهداب یزد مصمم، پیروز شد.

از نظر کشوری، ایران پنج بار پیاپی قهرمان باشگاه‌های آسیا (۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱) شده است. در دوره قبل یک سال پیش در تایلند فولاد سیرجان ایران با نتیجه ۳ بر یک العربی قطر را شکست داد تا به مقام قهرمانی برسد. (سال ۲۰۲۰ بازی‌ها به دلیل بیماری کرونا لغو شد.)

ایرانی‌ها تاکنون ۱۵ عنوان قهرمانی باشگاه‌های آسیا را به دست آورده اند. در بین تیم‌های باشگاهی ایران که در این رقابت‌های برجسته قهرمان شده اند، پیکان تهران با عملکردی فوق العاده موفق به کسب ۷ عنوان قهرمانی تهران شده است (۲۰۰۲، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱)، شهرداری ورامین (۲۰۱۴، ۲۰۱۹) و بانک سرمایه (۲۰۱۶، ۲۰۱۷) هر کدام ۲ عنوان و صنام تهران (۱۳۸۳)، کاله مازندران (۱۳۹۲)، خاتم اردکان (۱۳۹۷)، فولاد سیرجان (۲۰۲۱) هر کدام یک عنوان قهرمانی کسب کرده اند.

سانتوری سان بردز روز جمعه در آخرین روز از مسابقات یک هفته‌ای در حالی به دیدار پیکان می‌رود، پیش از این در دیدار مقدماتی گروه A با نتیجه ۳ بر یک برابر این تیم شکست خورده بود.

۲ بازنده نیمه‌نهایی، یعنی تاراز وی سی و شهداب یزد، برای کسب مقام سوم با هم بازی می‌کنند که می‌تواند یک دیدار انتقام‌جویانه دیگر باشد، زیرا قزاق‌ها در دیدار مقدماتی گروه B با نتیجه ۳ بر یک از ایران شکست خورده بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما