شناسهٔ خبر: 54144585 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تدیف: کشتی المپیک و جهان بدون روسیه بی اعتبار است

مهرداد میرزایی

سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه تاکید کرد که تیم ملی این کشور به تمرینات خود برای بازی های المپیک ادامه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری تاس، "بازی های المپیک، مسابقات قهرمانی اروپا و جهان را نمی توان با توجه به غیبت کشتی گیران روسیه با اعتبار دانست زیرا قوی ترین ها نمی‌توانند در این رویدادها قهرمان شوند." این نظر توسط جامبولات تدیف، سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه به خبرنگاران بیان شد.

در ۲ مارس، اتحادیه جهانی کشتی  به دلیل شرایط اوکراین، ورزشکاران روسیه را از شرکت در مسابقات بین المللی تحت پوشش این سازمان محروم کرد. همچنین در بیانیه این سازمان در مورد لغو تمام مسابقات بین المللی برنامه ریزی شده در روسیه گفته شده است.

جامبولات تدیف گفت: مطمئن نیستم که اگر همینطور منزوی بمانیم، بتوانیم کشتی روسیه را در چنین سطح بالایی نگه داریم. اگر روس ها در این مسابقات حضور نداشته باشند و قوی‌ترین ها نتوانند قهرمان شوند، مسابقات قهرمانی اروپا، مسابقات جهانی و بازی های المپیک با اعتبار نخواهد بود. قطعا خیلی ها از این که ما نمی‌توانیم در این رقابت ها شرکت کنیم سود می برند. با این شرایط قوی ترین ها اجازه ندارند قهرمان شوند و به بهانه‌های مختلف نمی گذارند مسابقه دهند. آنها همیشه می گویند ورزش از سیاست خارج شده است، اما امروز سیاست در دنیای ورزش بیشتر از خود سیاست در دنیای سیاست است. 

این مربی در عین حال با تاکید بر اینکه تیم ملی کشتی آزاد روسیه به کار خود ادامه می دهد و برای بازی های المپیک آماده می شود، خاطرنشان کرد: ما  ۲۴ ساعت هر روز هفته برای المپیک آماده می شویم، اما واقعیت های امروز به گونه ای است که فقط می توانیم پیش بینی کنیم. نمی‌دانم فردا چه خواهد شد. 

تدیف در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: کشتی گیران روسیه میهن پرست هستند و هیچ یک از ورزشکاران قصد تغییر تابعیت خود را ندارند.  آنها در روسیه خواهند ماند، هیچ کس نمی‌خواهد ملیت خود را تغییر دهد. نمی‌دانم بعداً چه اتفاقی خواهد افتاد، اما هنوز این را از آنها نشنیده‌ام.

کشتی گیرانی از تیم ملی روسیه، بلاروس، هند، ازبکستان، تاجیکستان، آذربایجان، قرقیزستان، ارمنستان، ترکمنستان و یک ورزشکار از اوکراین در مسابقات لیگ ایوان پادوبنی که از روز پنجشنبه در مسکو آغاز شده است، حضور دارند. ایوان پادوبنی کشتی گیر اتحاد جماهیر شوروی بود. او فعالیت ورزشی خود را در حدود سال ۱۹۰۰ آغاز کرد و حرفه او حدود چهل سال به طول انجامید و هرگز در مبارزاتش شکست نخورد و همه کشتی های خود را پیروز شد. 

تدیف درباره حضور کشتی گیران روس در این لیگ گفت: در شرایط امروز، هر تورنمنت مانند یک نفس تازه برای ما است. ما در همه جا منزوی شده ایم، عملاً در خلاء هستیم و مسابقاتی در مقیاسی مانند لیگ پادوبنی، برای هر ورزشکار فرصتی برای حفظ آمادگی است. ما نمی‌توانیم مسابقات را تحت نظارت اتحادیه جهانی برگزار کنیم، اما امروز ورزشکاران بسیاری از کشورها به ما مراجعه کردند که این ارزش زیادی دارد.

انتهای پیام

نظر شما