شناسهٔ خبر: 54144407 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

پیشنهاد سخنگوی دولت در بازدید از نمایشگاه کتاب سی‌سوم؛

«حاج قاسمی که من می‌شناسم» قابلیت تبدیل شدن به فیلم و سریال را دارد

علی بهادری جهرمی در بازدید از غرفه‌ انتشارات خط مقدم بیان کرد: برخی کتاب‌ها در زمینه شهدا، مانند کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» قابلیت تبدیل شدن به فیلم و سریال را دارد.

صاحب‌خبر -
«حاج قاسمی که من می‌شناسم» قابلیت تبدیل شدن به فیلم و سریال را دارد
علی بهادری جهرمی، سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت چندی پیش در بازدید از غرفه‌ انتشارات خط مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: برخی کتاب‌ها در زمینه شهدا، مانند کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» قابلیت تبدیل شدن به فیلم و سریال را دارد.
 
وی افزود: کتاب‌های بسیار خوبی از ناشران مختلف در نمایشگاه کتاب به‌خصوص در غرفه‌ خط مقدم مشاهده کردم و فکر می‌کنم کتاب «حاج قاسمی که من میشناسم» قابلیت تبدیل شدن به فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی را دارد. درست است که خواندن کتاب اثر گذار است اما تاثیری که فیلم در ذهن مخاطب می‌گذارد بیشتر است.
 
تاکید امام خامنه‌ای در تبدیل کتاب «آن بیست و سه نفر» به فیلم 
پیش از این، کتاب «آن بیست و سه نفر» به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تبدیل به فیلم شد؛ فیلم آن بیست و سه نفر به کارگردانی مهدی جعفری و با هنرمندی بیست‌ و سه نوجوان از سراسر ایران بود که در سال ۱۳۹۷ پخش شد.
 
 این فیلم که برگرفته و ساخته و پرداخته از کتاب چاپ شده‌ «آن بیست وسه نفر» بود و محتوای جذاب آن به صورت فیلم درآمد؛ همچنین این فیلم برای نخستین بار در سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و از ۲۰ آذر ۱۳۹۸ در سینماهای ایران اکران و در ۲ فروردین ۱۴۰۰ در شبکه نمایش خانگی و شبکه سه صدا و سیما پخش شد. 
 
معرفی کتاب حاج قاسمی که من میشناسم 
کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» رفاقت چهل‌ساله‌ علی شیرازی با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را برای مخاطب بازگو می‌کند که سعید علامیان آن را به رشته تحریر درآورده است. روایتگر کتاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، است. در این اثر فراز و فرودهای مختلف از زندگی شهید سلیمانی از نگاه راوی نقل و ثبت شده است. 
 
کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» از ۱۲ فصل شامل عناوینی چون شهادت بزرگ، زندگی خوب، عموی بچه‌ها، فدایی مردم، مردکارهای سخت، سیره و سلوک، عاشق اهل بیت (ع)، شیعه‌های تنوری‌، مدال بهشت، مرد جبهه‌ فرهنگی، شجاع میدان سیاست و حماسه‌ تشییع تشکیل شده است.
 
خاطرات از دوران جنگ و حضور به‌ عنوان یکی از نیروهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌شود. آشنایی‌ای که از سال ۱۳۶۱ طی عملیات فتح‌المبین آغاز شد و تا فعالیت‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی شیرازی در کنار شهید سلیمانی در نیروی قدس ادامه یافت. 
 
روایت مقام معظم رهبری (مدضله‌العالی) در دیدار با خانواده حاج قاسم 
«حاج قاسمی که من می شناسم» در ۱۶۰ صفحه به کوشش سعید علامیان در انتشارات خط مقدم چاپ شده است. در پشت جلد این کتاب روایت بغض آلود مقام معظم رهبری (مدضله‌العالی) در دیدار با خانواده حاج قاسم ذکر شده است. مقام معظم رهبری می فرمایند:
«من حالا یک کتابی دارم می‌خوانم در همین شرح وضع اخلاقی و زندگی شهید سلیمانی‌ای که من می‌شناسم به نظرم یک چیز جالب در این کتاب است. و آن اینست که شهید مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی چنان حواسش به بچه‌های شهدا بود که حد و حساب نداشت. وقتی نوه‌ی یکی از دوستان شهیدش را می‌خواستند جراحی کنند رفت داخل بیمارستان ایستاد تا عمل تمام شود. مادر آن بچه به حاج قاسم گفت حاج آقا عمل تمام شد دیگر بروید به کارتان برسید اما حاج قاسم در بیمارستان می‌ماند تا بچه به هوش می‌آید و وقتی خیالش از بابت حال آن بچه شهید راحت می‌شود بعد می‌رود. این رفتار یک فرمانده‌ی شهید با فرزندان همرزمانش باید سريال شود.»
 
حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی شیرازی در «حاج قاسمی که من می‌شناسم» خاطرات نزدیک به چهل سال رفاقت با شهید حاج‌قاسم سلیمانی را برای مخاطب بازگو می‌کند و کتابی شنیدنی و دیدنی است که توسط انتشارات خط مقدم در سی‌وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شده است.
 
خبرنگار: فاطمه عباس آباد

نظر شما