شناسهٔ خبر: 54144289 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کار فرهنگی نیازمند تولید محتوای هدفمند است

دبیر کانون‌های خدمت رضوی هرمزگان گفت: کار فرهنگی در هرمزگان نیازمند تولید محتوای کیفی، هدفمند و اثر بخش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حبیب بهادری در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد مراسمات دهه کرامت و پانزدهمین دوره جشن‌های مردمی و بین‌المللی زیرسایه خورشید اظهار داشت: از جمله برنامه‌های محوری در استان هرمزگان برنامه‌ قرار هشتم و چهارشنبه‌های امام رضایی است.

وی افزود: همچنین به مناسبت دهه کرامت، دهه آخر صفر، ایام ولادت حضرت زهرا(س) و جشنواره خدمت رضوی ویژه برنامه‌های شاخصی اجرا می‌شود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی هرمزگان تصریح کرد: کانون‌های تخصصی خدمت رضوی  در سه جبهه کاری و در سه منطقه شهر بندرعباس بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ابتدای سال توسط خادمیاران رضوی اجراء و ارائه می‌شود.

بهادری ادامه داد: سه منطقه حاشیه کمربندی با محوریت مسجد حمزه، ندامتگاه مرکزی و امام زاده سید مظفر در بندرعباس به عنوان مناطق دارای اولویت مورد بررسی میدانی و شناسایی توسط متخصصین و کانون‌های عمومی خدمت رضوی (محله‌ای) قرار گرفته تا نظام مسائل و نیازهای فرهنگی، هنری و اجتماعی  هر منطقه فهرست و دسته بندی شود.

وی بیان کرد: بر اساس این مطالعات، خدمات تخصصی ۱۹‌گانه با استفاده و بهره مندی از توانمندی و تخصص خادمیاران رضوی و ظرفیت نهادهای اجتماعی و تشکل های مردمی مناطق مورد نظر  به جامعه هدف ارائه خواهد شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی هرمزگان گفت: در ماه مبارک رمضان با مشارکت خادمیاران و کانون‌های خدمت رضوی حدود 100 راس گوسفند قربانی و بین جامعه هدف توزیع شد و در 27 نقطه استان سفره اطعام رضوی و توزیع غذایی گرم برقرار شد.

بهادری ادامه داد: در سیل اخیر مناطق شرق نیز منازل بسیاری از آسیب دیدگان مرمت شد و از ابتدای تاسیس کانون‌های خدمت رضوی خدمات اجتماعی بسیاری تحت نام و لوای حضرت رضا(ع) در عرصه‌ها و مصادیق مختلف توسط این دبیرخانه و خادمیاران رضوی در سطح استان به جامعه هدف ارائه شده است.

وی افزود: 27 نقطه بالقوه و مستعد در شهرستان بندرعباس برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شناسایی شده است که بنا است به صورت مدون و طبق تقویم روز شمار اجرا شود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی هرمزگان ادامه داد: در کارهایی که می‌خواهیم به نام حضرت رضا(ع) انجام دهیم بایستی مبنا و اصول کار تیمی و شبکه‌ای را رعایت کنیم تا با ایجاد یک شبکه منسجم برای بهتر شدن و غنی‌تر شدن برنامه‌ها و خدمات تمام ظرفیت کانون‌های تخصصی و عمومی و ذیل آن خادمیاران رضوی به کار گرفته شود.

بهادری بیان‌کرد: کانون سلامت می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و خیرین و گروه‌های جهادی در مناطق محروم به نام نامی حضرت رضا(ع) خدمت پزشکی ارائه کند و برای این امر هم اکنون دو دستگاه ایسوزو تحت عنوان بیمارستان سیار آماده است که می‌توانیم از این ظرفیت کار کیفی متناسب و خدمات درمانی دندانپزشکی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در هرمزگان مشکلی مالی برای کار فرهنگی نداریم بلکه مشکل در همت و تلاش و نبود محتوای کیفی، هدفمند و اثر بخش  است از این رو باید تلاش خود را برای افزایش کیفیت محتوای برنامه‌ها و خدمات رضوی به کار بگیریم.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

نظر شما