شناسهٔ خبر: 54144256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نسبت پرداخت تسهیلات به سپرده در آذربایجان‌شرقی بسیار پایین است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بر اساس آمار و ارقام نسبت پرداخت تسهیلات به سپرده در استان ما بسیار پایین است و متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی آذربایجان شرقی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرم امروز در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: بخش خصوصی استان عنصری متعهد و همیشه پای کار است و در هر حوزه‌ای وارد شده، مایه حرکات پر خیر و برکتی بوده و این بخش حتی در بسیاری از حوزه‌ها به مراتب از دستگاه‌های دولتی و اجرایی جلوتر و یار و همراه ارزشمند دولت در استان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت توجه جدی به آذربایجان‌شرقی و تبریز در زمینه امور بانکی و پرداخت تسهیلات، شاهد تحول گسترده در منطقه شمال‌غرب و توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه خواهیم بود چرا که بر اساس آمار و ارقام نسبت پرداخت تسهیلات به سپرده در استان ما بسیار پایین است و متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی آذربایجان شرقی نیست.

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: تمام اهتمام دستگاه اجرایی استان برداشتن موانع از سر راه بخش خصوصی است که البته برخی مسائل جنبه ملی دارند و باید از لحاظ منابع و تسهیلات در بخش هایی مانند هزینه حامل های انرژی و تأمین زیرساخت‌های خدماتی مانند آب و برق مساعدت‌های ملی لازم مبذول شود.

خرم اظهار داشت: اگر حمایت های لازم به ویژه از لحاظ پرداخت تسهیلات بانکی و تقویت سرمایه در گردش بخش تولید و صنعت آذربایجان‌شرقی صورت گیرد، هدف‌گذاری رشد هشت درصدی در نظر گرفته شده برای استان دست یافتنی است.

انتهای پیام/م

نظر شما