شناسهٔ خبر: 54144126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس جمهور:

وحدت و انسجام ملی مورد توجه باشد

ارومیه – رئیس جمهوری کشورمان در مهاباد توجه ویژه به وحدت و انسجام ملی را مورد تأکید قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه در جمع مهاباد مهاباد در تالار وحدت این شهرستان با تاکید بر اینکه توجه به معیشت مردم مساله اصلی و محوری دولت محسوب می‌شود تاکید کرد دولت برای بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت خانواده‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

وی گریزی به همه گیری ویروس کرونا در کشور زد و افزود، بحمدلله امروز در شرایطی هستیم که رقم فوتی‌های کرونا از ۷۰۰ به ۷ نفر تقلیل یافته و این نتیجه تلاش دولت و مردم برای فایق آمدن بر این بیماری و کنترل این همه گیری بوده است.

رئیس دولت سیزدهم در ادامه گفت: در مسئله اقتصادی هم همینطور هست، از مساعدت تک تک شما عزیزان و خانواده‌های ایرانی در همکاری و مشارکت از بابت حل مشکلات اقتصادی تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی ظرفیت بسیاری دارد افزود؛ ما باید ظرفیت‌های استان را فعال کنیم و خاطر نشان کرد، رفع بیکاری و ایحاد اشتغال از برنامه‌های محوری و اساسی دولت خواهد بود.

رئیسی تاکید کرد: مسئله تولید در شهرستان مهاباد و استان مورد توجه خواهد بود، افزود: تولید علم پایه، زمینه کار و اشتغال فارغ التحصیلان، بومی گزینی در استان به عنوان اولویت‌های دولت در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه بازارچه‌های مرزی و مرز یک فرصت است نه تهدید گفت: مرز فرصت برای تبادل اقتصادی و تجاری است و فعال کردن بازارچه‌های مرزی به ویژه در شهرستان مهاباد و استفاده از ظرفیت‌های مرزی از اولویت‌های دولت هستند.

وی با تاکید بر این واقعیت که همه پروژه‌های نیمه تمام را در یک سفر نمی‌توان تمام کرد: افزود امیدواریم با اولویت سنجی این پروژه‌ها را که جزو نیازها و مطالبات مردم هستند به پایان برسانیم.

رئیس جمهور وجود امنیت در منطقه و کشور را مسائل اساسی دانست و افزود، بابت امنیت پایداری که در آن به سر میبریم باید از درگاه خداوند متعال شکرگزار باشیم.

حجت الاسلام رئیسی، انسجام و وحدت در بین امت اسلامی را از مسائلی دانست که باید آن را پاس داشت و گفت: همواره باید تلاش کرد وحدت انسجام ملی را حفظ کنیم.

وی بر حفظ وحدت و انسجام به نام قرآن کریم به نام نبی اکرم (ص) تاکید کرد و افزود: انسجام و وحدت زمینه خوبی برای توسعه و پیشرفت است و کشور ما نیازمند توسعه است.

رئیس جمهور گفت: دولت خود را مستلزم خدمت می‌داند و همه بخش‌های که با دولت همکاری دارند، بدانند ملت و مردم از ما و دولت انتظار دارند و این انتظار به حق است.

وی با تاکید ویژه به اشتغال افزود: دولت توجه را به ویژه مسئله مهم اشتغال دختران و پسران تحصیل کرده که آماده کار هستند دارد افزود، دولت در حال تلاش برای ایجاد اشتغال این عزیزان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید خداوند را شاکر بود بخاطر امنیت منطقه که باید قدر دانست، اظهار کرد: وحدت و انسجام این منطقه را باید پاس داشت.

وی با اشاره به اینکه جوانان منطقه بدانند که اختلاف همه چیز را از ما خواهد گرفت، گفت: ما وحدت بر پایه قرآن، نبی مکرم و باورهای عمقی داریم و باید خود را مسئول بدانیم.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه بنای دولت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی است و تمام کارکنان دولت بدانند که ملت از ما انتظار دارند.، گفت: اشتغال نسل جوان را مد نظر قرار دارد.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: ۵۰ درصد افزایش صادرات را از مرزهای استان داشته‌ایم که زمینه فعالیت بیشتر مرزی را می‌طلبد.

نظر شما