شناسهٔ خبر: 54143877 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرعامل تراکتور: عالیشاه هواداران را تحریک کرد/45 درصد ظرفیت ورزشگاه پر شده بود!

مدیرعامل باشگاه تراکتور گفت: روز گذشته بین ۴۰ تا ۴۵ درصد ظرفیت ورزشگاه یادگار امام پر شده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، میر معصوم سهرابی درباره اتفاقات دیدار روز گذشته تراکتور و پرسپولیس که در نهایت سبب نیمه تمام ماندن این دیدار شد، اظهار داشت: اتفاقاتی در استادیوم یادگار توسط افراد و تماشاگران محدود و ناشناسی در جهت تخریب وجهه واقعی هواداران نجیب تراکتور انجام شد. در سال‌های اخیر از تیم‌هایی مثل سپاهان و فولاد و حتی تیم‌های خارجی، میهمان نوازی خوبی شده که نشان دهنده شعور، فهم و فرهنگ تبریزی‌ها است. باشگاه تراکتور تحرکات روز گذشته را تایید نمی‌کند‌.  

وی درمورد اینکه آیا باشگاه تراکتور روز گذشته  بلیت فروشی انجام داد زیرا شنیده می‌شود برخی کانال های هواداری اعلام کرده اند تماشاگران می‌توانند با توجه به باز بودن درها به ورزشگاه بیایند، گفت: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نحوه کنترل بلیت و برگزاری مسابقه را به شورای تامین استان ها واگذار کرده بودند. شرط اساسی برگزاری بازی هم اتصال به سامانه ایران من است که مربوط به بلیت فروشی است که خوشبختانه باشگاه تراکتور چندین سال است بلیت فروشی انجام می‌دهد‌. برای بازی روز گذشته هم سامانه وصل بود.

مدیرعامل باشگاه تراکتور درمورد اینکه آیا همه هوادارانی که به ورزشگاه آمدند بلیت داشتند، تصریح کرد: تصمیم گیری برعهده شورای تامین استان‌ها است. با توجه به رنگ بندی ویروس کرونا در هر استان، باید درمورد نحوه حضور تماشاگران تصمیم گیری شود. وضعیت کرونا در تبریز آبی بود. بحث ۳۰ درصد نیست بلکه براساس تصمیم شورای تامین استان تا ۴۰ و ۵۰ درصد ظرفیت ورزشگاه، امکان بلیت فروشی وجود دارد. روز گذشته هم تقریبا طبق اول ورزشگاه یادگار امام پر بود و بین ۴۰ تا ۴۵ درصد ظرفیت ورزشگاه تماشاگر آمده بود.

سهرابی درخصوص اینکه ورزشگاه پر شده بود و آیا این پر شدن سراب بوده است، گفت: طبقه اول استادیوم را نشان داده اند. اگر کل ورزشگاه را از بالا نشان بدهند مشخص می‌شود ۴۰ تا ۴۵ درصد ورزشگاه پر شده بود. همه افرادی هم که به استادیوم آمدند، بلیت داشتند. البته کنترل برخی افرادی که بدون بلیت آمدند، برعهده باشگاه نبود بلکه برعهده نیروی انتظامی بود‌. براساس اتصال به سامانه ایران من و شرط تزریق ۲ دوز واکسن، تماشاگران می‌توانستند در استادیوم حضور داشته باشند و این امر هم صورت گرفت.

وی عنوان کرد: قانون ۳۰ درصد هم ابلاغ نشده است. بلکه تصمیم گیری درمورد ظرفیت حضور تماشاگر، برعهده شورای تامین استان است و براساس رنگ بندی کرونایی است. تا ۵۰ درصد هم طبق تشخیص شورای تامین امکان بلیت فروشی وجود دارد و بازی روز گذشته هم با نظر همین شورا و نیروی انتظامی برگزار شد.

مدیرعامل باشگاه تراکتور ادامه داد: کجای دنیا یک بازیکن به هوادار تیم حریف توهین کرده و به سمت آنها سنگ پرتاب می‌کند‌؟ همانگونه که برخی تحرکات را تایید نمی‌کنیم، کارهایی که برخی بازیکنان و اعضای حریف هم انجام دادند، قابل تایید نیست‌. پرتاب سنگ مهدی ترابی به پای بازیکن ما، سبب مصدومیت او شد.

سهرابی خاطرنشان کرد: سنگی که عالیشاه به سمت هوادار تراکتور پرتاب کرد، سبب تحریک سکوها شد. خوشبختانه خدا را شاکر هستیم که با ورود نیروی انتظامی اتفاق خاصی رخ نداد. من از عوامل تیم پرسپولیس گلایه دارم. پس از از اینکه بزرگان، کاپیتان، سرمربی تیم ما و ماموران نیروی انتظامی سکوها را آرام کردند، ناظر این موضوع را تایید کرد و حتی قرار شد تیم داوری به زمین بیاید، ۱۰ دقیقه در زمین منتظر ماندند پرسپولیس به زمین بیاید و بازی را ادامه بدهند. مسئولان انتظامی، امنیت استادیوم را برعهده گرفتند اما متاسفانه بازی انجام نشد.

وی درخصوص اینکه باشگاه تراکتور قبل از شروع بازی شرایط حضور تماشاگران را طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در سایت خود اعلام کرده و حتی گفته بود فقط برای طبق اول بلیت فروخته می‌شود اما روز گذشته در طبق دوم ورزشگاه یادگار امام هم تماشاگر نشسته بود، پاسخ داد: تعداد محدودی تماشاگر در طبقه دوم‌ نشسته بودند. ما هیچ تخلفی نکردیم زیرا سامانه وصل بود و هم تزریق دو دوز واکسن را کنترل کردند. مستندات آماده است و مصوبه شورای تامین را رعایت کردیم. متاسفانه باشگاه ما در روزی که از لحاظ فنی یک سر و گردن بالاتر بود و می‌توانست نتیجه خوبی بگیرد، ضرر کرد.

مدیرعامل تراکتور افزود: هرچند نتوانستیم از کل ظرفیت ورزشگاه استفاده کنیم اما برای اولین بار بود که در این فصل این همه تماشاگر به استادیوم آمدند. در طبقه دوم نزدیک به ۶۰-۷۰ نفر تماشاگر تیم میهمان نشسته بودند. به هرحال تمام مستندات را به فدراسیون فوتبال ارائه می‌دهیم و قطعا با عواملی که در این امر دخیل بودند، برخورد قاطعی انجام می‌شود.

انتهای پیام /

نظر شما