شناسهٔ خبر: 54143864 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

فیلم جدیدی که لحظه ترور شیرین ابوعاقله به دست اسرائیلی ها را به وضوح نشان می دهد

صاحب‌خبر -

شفقنا- تارنمای «العربی الجدید» ویدئوی جدیدی را از ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در فلسطین اشغالی توسط نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، این ویدئو یک خیابان فرعی را نشان می دهد که خودرروهای وابسته به نیروهای رژیم صهیونیستی در انتهای آن جمع شده اند و تعدادی تک تیرانداز نیز در آن مستقر شده اند و همین موضوع باعث تعجب تهیه کننده این ویدئو می شود و او با تمسخر فریاد می زند: « اینها ارتش هستند…. این تک تیرانداز است…این تک تیرانداز است».

او همچنین در این فیلم می گوید: «نیروهای اشغالگر اکنون در حال حمله به اردوگاه جنین هستند». در ایین ویدئو، به وضوح مشخص است که برخلاف ادعای رژیم صهیونیستی، خبری از هیچ فرد مسلح فلسطینی و یا هر فرد دیگری در محل قتل ابوعاقله نبوده و تنها خبرنگاران در آنجا حضور داشته اندبه طوری که یکی از آنها در پشت صحنه می پرسد:« چه کسانی به دام افتاده اند؟» و فیلم بردار در پاسخ می گوید:«نمی دانم چه کسانی گرفتار شده اند» و این موضوع ماهیت غیرنظامی این گروه را تایید می کند.

در صحنه دیگری از این فیلم، تعدادی از خبرنگاران(دست کم پنج نفر)در حالی که وسایل خود را در دست دارند، در خیابان فرعی به جلو حرکت می کنند. آنها لباس مخصوص به تن دارند که به وضوح هویت آنها را مشخص می کند.

چند متر بیشتر جلو نرفته اند که تیراندازی به طرفشان آغاز می شود و تهیه کننده این ویدئو پا به فرار می گذارد آنگاه تیراندازی دوباره تکرار می شود. گروه خبرنگاران خود را در محاصره رگبار گلوله ها از سمت استقرار نیروهای اسرائیلی می بیند. صحنه هایی از فیلم همچنین اصابت یک گلوله در نزدیکی فرد فیلم بردار در هنگام فرار را نشان می دهد که گرد و خاک از آن بلند می شود.

با فریاد «به کی تیر خورد؟» فیلم بردار و دیگر خبرنگارانی که در حال فرار هستند، همه می فهمند که کسی تیرخورده است و معلوم می شود که گلوله به شیرین ابوعاقله که پشت سر آنها حرکت می کرده، اصابت کرده است.

فیلم بردار و همراهانش با فریاد «شیرین… شیرین…آمبولانس… آمبولانس» از شیرین و مجاهد السعدی خبرنگار همراهش می خواهند حرکت نکنند زیرا ممکن است دوباره تیربخورند اما متوجه می شوند که شیرین قادر به حرکت نیست و معلوم نیست که زنده است یا خیر؟

تصاویر بعدی فیلم، لحظات خارج کردن شیرین از منطقه تیراندازی و وضعیت خیابان فرعی را نشان می دهد که عبور از آن به دلیل تیراندازی نیروهای اسرائیلی ممکن نیست. این تصاویر همچنین فردی را نشان می دهد که فرار می کند و موفق می شود عرض خیابان را طی کند و به گروهی برسد که در حال خارج کردن شیرین از منطقه هستندو بقیه افراد این طرف خیابان فریاد آه و افسوس می کشند در حالی که گلوله های نیروهای اسرائیلی بین آنها فاصله انداخته است.

خبر در العربی الجدید

نظر شما