شناسهٔ خبر: 54143817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دولت شناور کردن نرخ ارز را اجرا کند/ ارز 4200 تومانی مثل یک سنگ بزرگ در چاه اقتصاد بود

نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: بازتوزیع عادلانه یارانه‌ها قدمی است برای بیرون آوردن سنگی که عده‌ای در چاه اقتصاد کشور انداخته بودند و کسی جرأت برداشتن آن را نداشت اما دولت و آقای رئیسی با جسارت این کار را انجام دادهو قدم بعدی در این مسیر باید شناور کردن نرخ ارز باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز اظهار کرد: پیشرفت اقتصادی کشور در گرو حمایت همه جانبه از بخش خصوصی است و تجربه کشورهای پیشرفته نیز حاکی از اعمال این حمایت‌ها و مشوق‌های همه جانبه از این بخش است.

وی با تأکید بر لزوم رفع موانع از مسیر فعالیت تولیدی و اقتصادی بخش خصوصی تصریح کرد: هر چند فشارهای سیاسی و تحریم‌های خارجی موجب اعمال محدودیت‌هایی چون تبدیل ارزی می‌شود اما با تعدیل این شرایط باید محدودیت‌ها نیز کاهش یابد.

میرتاج الدینی با بیان اینکه وقتی طفلی را از شیر می‌گیرند، غذای جایگزین و مکمل نیز در اختیار وی قرار می‌دهند، گفت: با اجرای طرح بازتوزیع یارانه‌ها در واقع اقتصاد ما از شیر گرفته شده اما باید حمایتی همه جانبه از بخش خصوصی صورت گیرد تا جای این خلأ پر شود و بانک‌ها باید درب شعب خود را به روی واحدهای تولیدی بگشایند.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلی شورای اسلامی تأکید کرد: کاهش درصد و افزایش زمان رفع تعهدات ارزی، افزایش منابع استانی در بخش بانکی، تقویت سرمایه در گردش و تسریع ثبت سفارش وارداتی و تخصیص ارز برای واحدهای تولیدی در شرایط فعلی حکم همان غذای مکمل برای طفل از شیر گرفته شده را دارند.

میرتاج الدینی گفت: بازتوزیع عادلانه یارانه‌ها قدمی است برای بیرون آوردن سنگی که عده‌ای در چاه اقتصاد کشور انداخته بودند و کسی جرأت برداشتن آن را نداشت اما دولت و آقای رئیسی با جسارت این کار را انجام داده و قدم بعدی در این مسیر باید شناور کردن نرخ ارز باشد.

انتهای پیام/م

نظر شما