شناسهٔ خبر: 54143743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

عزم جدی برای رفع مشکلات هلال‌احمر زنجان

زهرا فتحی

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با جدیت پیگیری و در تلاش برای رفع آن خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

مصطفی طاهری شامگاه دیروز (۲۹ اردیبهشت ماه) در جریان بازدید از بخش‌های مختلف مرکز جامع توان‌بخشی شهید چمران و مجتمع امدادی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، اظهار کرد: لباس سرخ و سفید هلال‌احمری‌ها و فضا و روحیه امدادی و نوع‌دوستی از افتخارات نظام جمهوری بوده و برای همه ما مقدس است.

وی به مشکل کمبود نیروی انسانی در هلال‌احمر اشاره کرد و ادامه داد: هفته آینده، جلسه‌ای با معاون رئیس‌جمهوری در زنجان خواهیم داشت که می‌توانیم مشکلات را با حضور مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان در این زمینه مطرح کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع برخی از مسائل در سطح ملی است که باید دیداری با رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی داشته باشیم تا همراه با مدیر عامل هلال‌احمر استان زنجان و معاونان، مسائلی از جمله اخذ مجوز برای  احداث پایگاه‌های امداد و نجات را محقق کنیم.

طاهری تاکید کرد: در خصوص راه‌اندازی مرکز SOS (شرایط اضطراری) نیز جلسه‌ای با حضور راه‌داری، اورژانس، سازمان بازرسی، شهرداری، تشکیل می‌شود و با هم‌فکری هم حداقل‌های پتانسیل این دستگاه‌های اجرایی را جمع و منجر به نتیجه می‌کنیم.

وی با یادآوری اینکه برای پویایی و فعالیت کتابخانه جمعیت هلال‌احمرامام خمینی(ره) چنانچه راه‌حلی خارج از منابعی  که در اختیار هلال‌احمر است، ارائه شود پیگیری لازم برای تحقق این راه‌حل ارائه خواهد شد، افزود: این مرکز یکی از مراکز فرهنگی زنجان به شمار می‌رود که در مهم‌ترین بخش شهر قرار دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه هلال‌احمر کشورمان در سال سال ۱۳۰۱  تاسیس شد و فعالیت سده دوم جمعیت هلال‌احمر را در سطح کشور آغاز شده است، تصریح کرد: شعار امسال هفته صلیب سرخ که به تازگی پشت سر گذاشتیم با عنوان یک قرن خدمت بی‌منت خدمات خود را به هموطنان ارائه خواهیم داد انتخاب شده است.

سیدقاسم موسوی با بیان اینکه بازنشستگی همکاران در هلال‌احمر استان زنجان شیب بالایی دارد، ادامه داد: با توجه به همین موضوع احتمال تعطیلی مرکز جامع توان‌بخشی هلال‌احمر به دلیل بازنشستگی و جذب نشدن نیرو وجود دارد؛ چرا که این بخش نیازمند نیروی فنی و متخصص  است که نمی‌توان هر فردی را جذب کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان تاکید کرد: برای جذب کارشناسان متخصص در بخش ارتر و پروتز، فیزیوتراپی، کار درمانی و گفتار درمانی نیازمند مجوز بوده و به فوریت نیازمند جذب این نیروها هستیم.

 وی در ادامه به پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز اشاره کرد و افزود: در سطح استان ۱۱ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت در مسیرهای ارتباطی اصلی در حال ارائه خدمت به هموطنان هستند.

انتهای پیام

نظر شما